carburateur problemen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2002 22:33 #56745 door
carburateur problemen is gemaakt door
Amazon Combi '69 op gas startte steeds slechter en liep de eerste km's hortend en stotend. Oorzaak: een smerige carburateur (o.a. olie). Carburateur schoongemaakt (alleen de kop eraf gehaald) + poreus slangetje van motorblok naar luchtfilter vervangen. Motor start nu weer, maar slaat bij +60 km/u wanneer de koppeling ingetrapt wordt.Vraag 1: waar dient slangetje van motoblok (vlakbij benzinepomp) naar luchtfilter toe? Mag hier olie uitkomen?Vraag 2: wat heb ik fout gedaan bij het terugplaatsen van de carburateur, en hoe los ik dit probleem op? Bij rijden op benzine draait de motor gewoon door, ook na langduring de koppeling ingetrapt houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 10:20 #61121 door
Beantwoord door in topic carburateur problemen
DAt slangetje loopt denk ik naar de contactpunten. Het zorgt ervoor dat als je veel gas geeft, er vacuum op komt te staan waardoor de contact hoek veranderd zodat de bougies op het optimale tijdstip het benzine (gas) mengsel ontsteken. Met mijn fantasie kan ik op geen wijze bedenken dat hier olie uit komt. Hooguit als je de rotor zwaar overmatig hebt gesmeerd.Voordat je aande carburateurbegitn, zou ik eerst controleren of de rest in de motor wel optimaal is, contacthoek, kleppen juist gesteld, compressie van de cylinders en eventuele valse lucht. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 10:43 #61120 door
Beantwoord door in topic carburateur problemen
als dat slangetje niet naar je stroomverdeler(die bos draden naar je bougies)loopt zou het je karterontluchting kunnen zijn,en dan kan er inderdaad wat olie in je slang zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 10:46 #61119 door
Beantwoord door in topic carburateur problemen
Klopt, maar dan vind ik het geen slangetje meer maar een slang. Bovendien zit deze bij mij niet op de caburateur, maar aan de luchtfilter zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 11:42 #61118 door
Beantwoord door in topic carburateur problemen
OK OK, geen slangetje maar een slang. Het zal de karterontluchting dan wel wezen. Maar is het echt de bedoeling dat deze er olie in deze slang staat? En heeft iemand een antwoord op de tweede vraag, waarom de motor afslaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 19:14 #61117 door
Beantwoord door in topic carburateur problemen
Die slang dient oliedampen af te voeren ,kan me voorstellen dat er wat olie in "condenseert" maar vol staan mag die slang niet.Je afslaan probleem zal hier niet echt mee te maken hebben (maar bedenk wel dat gas kritischer is dan benzine)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2002 20:44 #61116 door
Beantwoord door in topic carburateur problemen
De kleine dunne slang die van de carburateur naar de distributeur loopt is voor de vacuumvervroeger. Als je meer gas geeft wordt het vacuum MINDER (omdat de gasklep meer lucht langslaat en de zuiger in de carburateur de venturi vergroot). Het vacuum heeft naast toerental invloed op de timing. Daarom moet het afstellen van de timing gebeuren met een vast toerental (1.500 rpm) en met de vacuum-slang ontkoppeld.Wat betreft de slang die vanaf het carter naar de carburateur loopt. Of daar oliedampen uit mogen komen hangt af van welk systeem erop zit. Bij een B20 is die slang voor de aanvoer van verse lucht vanaf het luchtfilter. De afvoer vindt plaats via de oliedop rechtstreeks op het inlaatspruittstuk. Dan mogen er dus geen oliedampen uit de slang van onderlangs het blok komen. Maar gezien jouw beschrijving vermoed ik het systeem dat omgekeerd werkt (B18). Daarbij wordt via de olievuldop verse lucht aangevoerd en via de slang onderlangs het blok AFgevoerd. Bij een B18 dient de slang naar de oliedop dus op het luchtfilter aangesloten te zijn terwijl bij de B20 dat de slang van onderlangs het blok moet zijn.Misschien zit het bij jou verkeerd om met vervuiling van de carburateur als gevolg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2002 12:38 #61115 door
Beantwoord door in topic carburateur problemen
Hallo allen,Ik ben sinds een jaar of 4 een trotse bezitter van een volvo amazon uit '64.Deze word onderhouden door een kennis uit gieten.Sind kort ( een weekje of twee ) vertoont mijn volvo de zelfde symtonen als een jaar of drie geleden, nl getril aan de bestuurderkant tijdens het rijden.destijds zijn toen mijn fuseekogel vervangen.Aangezien ik tamelijk een leek ben, is er iemand die mij kan vertellen wat de functie is van deze onderdeel en hoe je kan checken waneer deze aan vervanging toe is.Is deze onderdeel makkelijk door een leek te vervangen of is het beter om dez karwei uit te besteden ?Ik ga een uitdaging niet uit de weg, maar het moet wel realistisch blijven.Mvg,Remy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.