b18b welke boegies op lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2002 13:12 #56669 door
b18b welke boegies op lpg is gemaakt door
wie heeft goede ervaringen met een bepaalde boegie bij rijden op lpg. ik heb er al verschilende uitgeprobeert ,maar als er lange afstanden worden gereden begeven ze het.het betreft een b18b moter.Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2002 19:14 #61317 door
Beantwoord door in topic b18b welke boegies op lpg
Ik gebruik dezelfde bougies als Volvo oorspronkelijk voorschreef voor mijn B20A op LPG, nooit problemen mee. Dat zijn Bosch W175T35, W200T75 mag ook. Voor de B18B wordt de W200T35 voorgeschreven. Voor de injctiemotoren (B20E/F) worden W240T35 (E) en W225T35 (F)voorgeschreven. Ik niet weet wat precies de verschillen tussen deze bougies zijn (warmtegraad?). Misschien kun je eens een bougie voor de injectiemotor gebruiken? En laat eens je LPG/lucht mengsel controleren, een te arm rijdt misschien zuinig maar wel veel te heet dan goed is voor de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2002 13:36 #61316 door
Beantwoord door in topic b18b welke boegies op lpg
heren, even voor de goede orde: een arm benzinemengsel geeft hogere temperaturen; een rijk lpg mengsel geeft hogere temperaturen, niet een arm lpg mengsel!neemt natuurlijk niet weg dat een correcte lpg afstelling belangrijk istipje: standaard bougies voldoen prima, de elektrode-afstand iets minder als orgineel nemen, lpg ontbrandt iets minder goed dan benzine (ionosatiespanning van het mengsel is hoger)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.