lpg in frankrijk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 12:18 #56657 door
lpg in frankrijk is gemaakt door
Tipje voor degenen die op hun vakantie in Frankrijk zoveel mogelijk op lpg willen rijden: bij (Franse) Total-tankstations liggen twee gloednieuwe, gratis lpg-gidsen. De ene met alle Total lpg-stations, de andere met ALLE lpg-stations van Frankrijk. Mooie fullcolour wegenkaarten erin: duidelijk allemaal. Ik vond deze gidsen veel beter dan de standaard lpg-gids die je hier in Nederland voor 25 gulden kunt kopen.Een ander iets: in Frankrijk hebben ze voor lpg een systeem waarin je de lpg-slang met een klik in een cylindervormig mondstukje moet vastdrukken. Bij twee Totalstation paste de slang echter niet op mijn rechte mondstuk. Achter de balie hadden ze een ander, bijna hetzelfde maar schuin mondstuk te leen. Dat je het maar even weet.bonne vacance

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 13:41 #61359 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk
Et alors lpg est gpl en france ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 14:02 #61358 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk
en een link naar franse G.P.L. stations op Internet!stations.gpl.online.fr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 17:39 #61357 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk
En in Luxemburg hanteren ze weer een ander soort verloopnippel. Als je die daar moet aanschaffen is je winst meteen weer weg... ANWB en de betere automaterialenboer hier heeft ze ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2002 00:02 #61356 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2002 00:05 #61355 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk
En dit geldt ook voor Belgie. Wil je gas tanken, wat overigens erg goedkoop is in dit land, dan heb je wel degelijk een "franse adapter" nodig. Kost ongeveer 35 euro in Brussel (de prijs kan natuurlijk varieren per regio).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2002 08:38 #61354 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk
De adapter voor Frankrijk kan je hier in Nederland bij bijna elk tankstation kopen. Ik heb de mijne al een tijdje en volgens mij was de prijs bij lange na geen 35 EURO!!! (meer in de buurt van 15 of 20 gulden!!!) Beter goed voorbereid op vakantie dan duwen :=)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2002 22:42 #61353 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk
Yep, Robert heeft gelijk. In NL ook verkrijgbaar en veel goedkoper. Hij heet alleen niet Frans, maar Italiaans of zoiets. In het buitenland is hij moeilijk verkrijgbaar en als je hem al vindt, veel duurder!Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-07-2002 11:10 #61352 door
Beantwoord door in topic lpg in frankrijk
Op de terugweg door Luxemburg heeft alleen het laatste station LPG. Het leuke is dat er twee pompen zijn. Eentje met een Nederlandse en eentje met een schroef ('Belgische') aansluiting. Iets anders: Als je een franse LPG gids haalt moet je vragen naar de 'Guide GPL, reseau des stations'. Ik heb nu een paar keer gehad dat ze me warrig aankeken als ik erom vroeg maar dan blijkt dat er achter nog wel een gidsje over is. Ze zijn trouwens gratis, voor de Nederlanders onder ons.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.