auto loopt niet op benzine

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2002 10:34 #56640 door
auto loopt niet op benzine is gemaakt door
Mijn Volvo Amazone met B-20A motor wil niet op benzine lopen.Ik heb de carburateur benzinepomp etc allemaal vervangen of gereviseerd.Op gas daarentegen loopt de motor als een zonnetje.De benzine in de tank is nieuw dus ook daar kan et niet aan liggen.Wie heeft er nog suggesties voor dit probleem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2002 12:07 #61410 door
Beantwoord door in topic auto loopt niet op benzine
In het geval dat er geen benzine in de carburateur komt: 1) verstopte leiding(en); 2) gaas in de aanzuiging van de tank verstopt;3) benzinepomp verkeerd gemonteerd;4) schakelaar in de benzineleiding tussen pomp en carb van het LPG-systeem die benzine-leiding afsluit als er op LPG gereden wordt staat niet op automatisch of is defect, of niet goed aangesloten.Om te controleren of er benzine stroomt is het gemakkelijk om een doorzichtig in-line benzine-filter te monteren tussen de afsluitschakelaar en de carb.Als er wel benzine stroomt, en je ziet het ook langs de sproeiernaald in druppeltjes verschijnen (luchtfilter verwijderen, iemand laten starten, desnoods de zuiger van de carburateur (ik neem aan dat het de Zenith Stromberg 175 CD-S of 2 is) met je vingers iets omhoog houden om wat te kunnen zien). Als er inderdaad benzine verschijnt, dan is het mengsel wellicht te rijk of te arm om de motor te laten starten/lopen. Als er bij de revisie van carb iets fout gegaan is, dan is het goed mogelijk dat de motor prima op LPG loopt, maar niet op benzine. Voor LPG wordt van de carburateur nl. alleen maar gebruik gemaakt van de gasklep, voor de rest hoeft de carb niets te doen (ook bij de handchoke wordt alleen maar gebruik gemaakt van de gasklep).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-07-2002 12:48 #61409 door
Beantwoord door in topic auto loopt niet op benzine
KLEPSPELING ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.