lekkende tankdop

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2002 14:57 #56635 door
lekkende tankdop is gemaakt door
Mijn Amazon Combi 67 op gas lekt benzine uit de tankdop. Soms zelfs vrij veel. De tankdop is onlangs vervangen door een nieuwe maar het euvel treedt nog steeds op.<br>Ik heb in het VCM ooit gelezen dat dit probleem eigenlijk bijna altijd optreedt bij de kleine benzinetank die bij een onderbouw gastank wordt geplaatst, vanwege de beluchting van de benzinetank die via de tankdop verloopt. Maar hoe los ik dit nou op? Ik heb altijd al weinig benzine in de tank zitten (minder dan halfvol).<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2002 23:21 #61417 door
Beantwoord door in topic lekkende tankdop
Kijk een aantal VCM's terug, dan vindt je een oplossing die goed schijnt te werken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2002 09:56 #61416 door
Beantwoord door in topic lekkende tankdop
Marko, dit is een heel bekend probleem. Ik heb de orignele tank nog onder mijn combi liggen en dan treed (eigenlijk: trad) dit euvel ook op, zelfs met nog maar een kwart benzine in de tank. De voorgestelde oplossing van Lennard moet zeker werken, maar is een redelijke ingreep.Ik heb originele combi-tankdop er ook nog op zitten en heb nu geen merkbare lekkages meer. De ontluchting van de tank gaat bij mij niet via de tankdop maar een slangetje op de vulpijp (dat ergens in het inwendige van je spatbord verdwijnt). Ik dacht de oplossing te vinden in een nieuw afdichtingsrubber van de tankdop. Hetgeen de VOD hiervoor levert is in ieder geval te klein en te dun. Tevens heeft het oude rubber een soort metalen onderlegring. Deze onderlegring heb ik van het ouder rubber verwijderd. Vervolgens uit een stuk rubber van voldoende dikte een ring gesneden (onderlegring overtrekken). Het geheel gemonteerd en de rubber ring met vaseline ingesmeerd. Dop erop, en meteen er weer af halen. De metalen delen van de vulopening die dan niet vettig van de vaseline zijn tonen de plaatsen aan waar lekkage plaats vindt. Met een hamer en wat beleid de vulopening vlak geslagen, tevens de bajonet van de tankdop wat bijgebogen zodat deze wat strakker staat, en tot nu toe geen lekkages meer. Succes!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.