benzine leiding

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-08-2002 14:34 #56610 door
benzine leiding is gemaakt door
Ben nog steeds bezig met het vervangen van de benzine tank.....Schiet ook allemaal niet op (ben overigens ondertussen ook met andere dingen bezig). Het enige probleem is dat ik de benzine leiding (metalen leiding) absoluut niet los krijg van de tank. Denk ik: Trek ik de tank er met leiding en al uit....Hahaha, goeie grap, dat ding ligt over tussen gebogen etc. Mijn vraag, zijn die dingen kant en klaar te koop ( ik kan ze nl niet vinden) en kan ik er ipv een starre leiding misschien ook een soort flexibele leiding in leggen, of zijn er supersuggesties die verder gaan dan wd40 om dat $%^&@#%^aparaat los te krijgen.Vol verwachting klopt mijn hart (nu al)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2002 10:38 #61492 door
Beantwoord door in topic benzine leiding
Als je de benzineleiding vervangt door een slang, dan moet je deze op veel meer plaatsen bevestigen aan je bodemplaat om doorhangen te voorkomen. Neem dan wel een slang van voldoende grote diameter (10 mm of meer). Als de huidige leiding voldoende goed is, zou je kunnen overwegen om deze redelijk dicht bij de tank door te zagen, een stukje leiding verwijderen, en na herplaatsen van de tank het geheel met een slangetje aan te sluiten (je zou voor het mooie dan wel aan de einden van de leiding een kraagje moeten maken. Het aparaatje hiervoor is misschien te leen bij een bevriende garage en wordt ook voor remleidingen gebruikt). Als je de leiding wilt vervangen kan je bij een garage of automaterialenzaak (of via de Volvo-onderdelenboeren) voldoende lengte flexibele koperen pijp halen, en zo het zaakje opnieuw aan te sluiten (ook hier zal je voor de verbinding met de tank toch ook een stukje slang nodig hebben als je het laatste stukje niet los krijgt van de tank). Suczes en suczeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.