benzinepeiler

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 11:58 #56607 door
benzinepeiler is gemaakt door
sinds een tijdje danste mijn benzinewijzertje niet meer ...gisteren meter uit elkaar gehaald; maar lijkt nog primadan de vlotter eruit .. en die is defekt; tot daar toewat mij meer verwonderde: de naald is nu constant op een volle tank; zelfs bij het afkoppelen van de draad die naar de vlotter gaat, blijft dat wijzertje op volle tank.weet iemand of dit normaal is, of is er nog meer stuk toch in de meter, of aan de weet-ik-wat-het-is (zo'n rond aluminium-kleurig rond doosje met twee draden verbonden; één aan de meter en één blijkbaar richting contact).dank voor reakties!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2002 15:47 #61502 door
Beantwoord door in topic benzinepeiler
als je aan het metertje zelf, niets stuk hebt gemaakt, en het is de kapotte vlotter die het dansfetijn verstoorde, kan ik slechts bedenken dat je de twee draadjes die naar de meter gaan,hebt omgewisseld.Test: maak met de draad die naar de vlotter gaat, massa aan een kaal stukje carosserie. B-meter moet dan de andere kant op uitslaan. Werkt dir, dan draadjes omwisselen en vlotter vervangen. Werkt dit niet, dan toch de vloter vervangen, was toch al defect en verder zoeken as het probleem blijft bestaan.De massadraad kan ook ergens onderweg sluiting maken. Verder moet het probleem vrij eenvoudig te localiseren zijn. Zie het bedradingsschema. Ik ben benieuwd en leer graag bij. Oftewel: laat nog eens horen hoe het opgelost is. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2002 01:06 #61501 door
Beantwoord door in topic benzinepeiler
Het klopt dat de meter helemaal uitslaat naar rechts als er geen contact is met de vlotter. Hetzelfde effect krijg je met een draadbreuk. De vlotter kun je zien als een variabele weerstand. Is de tank leeg dan is de wwerstand bijna nul. Is de tank vol dan is er een behoorlijke weerstand en is de draad los dan is de weerstand oneindig groot, waardoor de meter vol uitslaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.