lpg vragen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2002 10:32 #56604 door
lpg vragen is gemaakt door
Even een vraagje over de LPG. Bij mijn Ama heb ik aan de achterkant de LPG-nippel zitten. Deze zou ik eigenlijks voor het zicht wel willen verplaatsen naar achter een reflector, wie heeft hier ervaring mee en weet waar ik speciaal op moet letten ??Verder vind ik mijn tank te klein (45 ltr, max 80% vulling = weinig ltrs). Is het veilig om daarvoor een 2e hands grotere tank te plaatsen ? En loop ik nog risico met het APK-gebeuren of moet ik in de installatie verder nog iets aanpassen ?Johan Buitenga

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2002 19:10 #61524 door
Beantwoord door in topic lpg vragen
Persoonlijk zou ik niet zelf willen sleutelen aan een LPG-installatie. Ik heb ook de kleine 45 l tank, en ik sta dus elke week aan de pomp. Vervanging van de tank door een andere inhoud houdt papierwerk want het ledig gewicht van de auto moet opnieuw berekend worden. Het ledig gewicht van mijn Amazon is 1060 kg zonder LPG-tank. Na inbouw van een tank wordt 80% van de liter-inhoud in kilo's bij het gewicht geteld. 80% van 45 is afgerond 36. Op mijn kentekenbewijs staat dus 1096 kg). Als het gewicht van de auto niet klopt omdat er een grotere tank in ligt leidt dat, bij constatering, tot APK-afkeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2002 16:21 #61523 door
Beantwoord door in topic lpg vragen
Stuur even jou mail adres, vervolgens zal ik een technische artikel naar jou toesturen over de nippel achter het reflectorhuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2002 20:09 #61522 door
Beantwoord door in topic lpg vragen
Rob, alvast bedankt voor de moeiteMijn emaille adres: j.buitenga@hetnet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2002 20:12 #61521 door
Beantwoord door in topic lpg vragen
Rob, alvast bedankt voor de moeiteMijn emaille adres: j.buitenga@hetnet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 20:00 #61520 door
Beantwoord door in topic lpg vragen
Ook ik overweeg een lpg installatie met de nippel netjes verborgen. Zou je mij de info van Rob Funcke kunnen doormailen, zodat ik kan zien of het ook wat voor mijn amazone is. Mijn adres is: paul.keijzer@wanadoo.nl alvast bedankt, wellicht tot ziens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-09-2002 17:25 #61519 door
Beantwoord door in topic lpg vragen
bij APK wordt niet gekeken naar het gewicht van de auto, ook niet als een grotere tank in zou zitten oid., alleen naar de lekvrije aansluitingen, elektrische werking en correcte bevestigingen van de tank. opm ben zelf keurmeester APK, neem in ieder geval contact op met een lpg inbouwstation die je met alle plezier wil informeren over andere inbouwmogelijkheden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.