lpg 122s

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 21:59 #56568 door
lpg 122s is gemaakt door
Ik ga een P122S kopen met een B18 met dubbele carburateurs. Geeft dat problemen bij het overschakelen op lpg (afstelling) of is het wellicht beter om weer een enkele te monteren? Wie heeft info?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 07:43 #61658 door
Beantwoord door in topic lpg 122s
Paul, bij mijn vorige Amazon heb ik ruim twee jaar zonder enig probleem met dubbele SU op gas gereden. En op mijn huidige Amazon (ook op LPG) zit nu nog een enkele Stromberg, maar dit worden er binnekort ook twee. Gewoon een T-stukje in de gasleiding (na de mengselschroef) monteren en zorgen dat de slangen van dit T-stuk naar je gasverdeelstukjes op je carburateurs ongeveer even lang zijn (om eventuele ongelijke verdeling van gas in de kiem te smoren). Want het is toch bijzonder jammer op het extra vermogen wat je door je dubbele carburateurs hebt zo maar weg te geven. Mijn advies: niet lang over denken, T-stukje monteren en gewoon heerlijk met de dubbele carburateurs blijven rijden. Succes, Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 18:58 #61657 door
Beantwoord door in topic lpg 122s
Ik rijd ook met dubbele SU's op een B20 motor met LPG. Geen probleem.Wel moeten de carbarateurs goed afgesteld zijn en op elkaar gesynchroniseerd zijn. Maar dat heeft niet zo veel met LPG te maken, is nl. voor rijden op benzine ook het geval.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 10:12 #61656 door
Beantwoord door in topic lpg 122s
Ik rij alweer enige jaren met dubbele SU's en LPG. Er zit inderdaad een t stuk tussen. Ook beide slangen even lang gehouden.Op mijn t stuk zitten zelfs nog afstelschroeven per carburator.Motor loopt op LPG eigenlijk nog beter als op de fabrieksnieuwe SU's.Ik rij wel iedere keer de lpg tank leeg en rij dan tot de volgende pomp op benzine om de curburateurs nog een beetje 'nat' te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 10:49 #61655 door
Beantwoord door in topic lpg 122s
Hoi PaulIk heb de dubbele carbs eraf "geflikkerd".Met enkele rijd hij veel beter.Ik heb ook een andere ontsteking gemonteerd voor een A blok= 1 carb.Met vr gr Peter Huizinga

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.