geen benzine

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 20:59 #56542 door
geen benzine is gemaakt door
Door omstandigheden heeft mijn B18a Amazon een poosje stil gestaan, met bijna lege tank. Nu probeer ik e.e.a. weer aan de gang te krijgen, maar komt er geen benzine meer in mijn benzinepomp -ondanks bijvullen v.d. tank met 10 liter-. M.i. door verstopte leidingen of een kapotte pomp (het eerste model met zo'n glazen kijkertje). Hoe kan ik eenvoudig controleren waar het aan ligt, en evt. verstopte leidingen weer aan de gang krijgen? Ik heb de flexibele leiding voor de pomp al losgemaakt, er komt geen benzine uit: klopt dit (als het einde lager zit als de tank zou het moeten gaan lopen), of zitten dan mijn leidingen verstopt. Ik wil nog even proberen e.e.a. met een fietspomp door te blazen. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt, Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 12:42 #61744 door
Beantwoord door in topic geen benzine
Blaas eerst de leiding eens door van de pomp naar de tank. Kijk in de benzinepomp hoe het hier uitziet, het membraam kan kapot zijn. Dan het laatst stukje doorblazen. Als alles doorgeblazen is en de pomp in order dan even starten met de benzineslang losgehaald bij de carburateur (in een potje houden) hier moet dan benzine uitkomen tijdens het starten. Is het niet het geval dan moet het in de benzinepomp zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 13:55 #61743 door
Beantwoord door in topic geen benzine
wat ook mogelijk is ,is dat je flexibele slang(van benzinetank naar benzinepomp) lekt,heb ik ook gehad,na 40 jaar mag dat ook wel eens ;-) (je pomp zuigt dan meer lucht dan benzine op)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.