benzinepomp

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2002 21:38 #56524 door
benzinepomp is gemaakt door
Aan de bovenkant van de bezinepomp sijpelt benzine weg. Niet echt en veilig idee en ook niet zuinig. Maar ik rijd op gas en heb er niet zoveel prioriteit aan gegeven.Vraag:1. Wat is de meest voor de hand liggende oorzaak? Lekke pakking of membraam? Makkelijk te verhelpen?2. Is het belangrijk om - bij vervanging van de pomp - een orgineel type te gebruiken of kan ik er ook één moderenere type pomp in plaatsen?Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2002 21:47 #61838 door
Beantwoord door in topic benzinepomp
Als je met bovenkant de schroef door het koepeltje bedoelt, dan is het waarschijnlijk een klein ringetje dat tussen de schroefkop en het koepeltje hoort te zitten dat lekt (zie blz 47 v/d Haynes manual 1961 thru 1973). Als de pomp lekt tussen het koepeltje en de behuizing, dan zou je het membraan eens kunnen bekijken. Bij de AC Type 2 pomp is het membraan tevens de pakking tussen koepeltje en behuizing, zal bij de Type 1 en de Pierburg pompen ook wel zo zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2002 21:57 #61837 door
Beantwoord door in topic benzinepomp
Ik heb het zelfde gehad.Net wat Lennard zegt: Bovenste pakkingring rondom het schroefje of deksel ring. Zelf heb ik een b.p. met ook een pakking ring onder het dekseltje, daaronder zit een zeefje. Beide ringen zijn bij het VOD te koop. Een lek membraam is komt tot uiting in het weglekken van benzine via een klein gaatje onder aan de pomp en niet aan de bovenkant. In geval van lek membraam, gewoon een nieuwe pomp kopen: Membraam niet te koop of heel duur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.