lekke carburateur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2002 21:19 #56471 door
lekke carburateur is gemaakt door
De carburateur van onze Volvo Amazone lekt onderaan bij de schroef. Het gaat om een B20 motor met een enkele Stromberg carburateur. Het lijkt erop dat dit komt omdat de vlotter niet goed afsluit. Bij het verwijderen van de onderkant van de carburateur bleek de vlotter los te liggen in twee nokjes. Hoort dit zo of hoort de vlotter geklonken te zitten op deze nokjes??? Gaarne advies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2002 09:00 #62051 door
Beantwoord door in topic lekke carburateur
willem, ik heb zojuist even een stromberg opengeschroefd: de vlotter behoort vast te zitten door middel van een asje dat in een steuntje geklikt zit en dat steuntje zit vastgeklonken aan de carburateur.Ik hoop het zo voldoende duidelijk omschreven te hebben.groet, henry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2002 13:23 #62050 door
Beantwoord door in topic lekke carburateur
Onderin het aluminium huis zit een kunststof plug waaromheen een O-ring zit. Een verweerde O-ring kan ook de oorzaak zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2002 20:40 #62049 door
Beantwoord door in topic lekke carburateur
Henry,Dat is nu juist het vreemde, wat jij beschrijft staat ook in het boek van Hayes. Nu is mijn carburateur net weer iets anders want het asje ontbreekt. Ter hooogte van het asje zit een plaatje met daarin de 2 gaten die weer op de nokjes rusten. Ik heb de carburateur niet thuis, misschien is het net een ander type. Is dit mogelijk??Met vr. gr. Willem Groeneveld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.