benzine in de kofferbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2002 10:47 #56431 door
benzine in de kofferbak is gemaakt door
Normaal rij ik op gas. Toch de benzinetank maar eens volgetankt. Wat blijkt nu: onder de schuinlopende vulpijp van mijn amazon komt een geringe hoeveelheid benzine in de kofferbak. Dit wil ik graag verhelpen. Het is niet goed te zien waar de benzine lekt. Ik zou graag het volgende willen weten. Bestaat de benzinetank uit twee delen waarvan het bovenste deel middels schroeven en kit op de onderste helft is vastgemaakt?Kan ik deze van elkaar halen? Welke onderdelen of kit/pakking is nodig om h.e.e.a. weer te bevestigen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2002 11:20 #62198 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
Hallo. Ik bezit een p1800e. Heb de tank er uit gehad. De bovenste deel is van metaal en onderste deel is van aluminium.Ze zijn aan elkaar gelast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2002 14:50 #62197 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
Waarschijnlijk heb je een lek op de aansluiting van de vulopening. Dit kan je solderen. Eerst de tank eruit halen niet vergeten de benzine te verwijderen. De tank half vullen met water om benzine dampen tegen te gaan. rondom de aanhechting solderen en klaar. Dit probleem heb ik zelf ook gehad en opgelost ik rij nu al weer 5 jaar zonder problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2002 00:16 #62196 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
Omdat je niet weet waar het weg komt:Ik had dat probleem ook nadat ik een PV na 10 jaar voor het eerst weer voltankte tot aan de rand. Het probleem was eenvoudig dat het rubber van benzine meter gauge een beetje droog/vies was. Reinigen met wat vloeibare zeep, rommel weghalen en stevig monteren: Weg probleem. Kost geen tijd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2002 10:52 #62195 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
Probeer eerst alle aansluitingen te checken op lekkage, pas als het blijkt dat het om de gesoldeerde vulopening gaat moet de tank eruit.Wees zeer voorzichting met lassen aan een tank !!!!, in tegenstelling tot eerdere schrijver adviseer ik om de GEHELE tank met water te vullen opdat alle dampen eruit zijn.Om de opening te lassen kun je de tank recht opzetten met de vulopening naar boven gericht,en een klein beetje water eruit laten lopen.Laat iemand je helpen die vaker heeft gelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2002 21:03 #62194 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
ik denk eerlijk gezegd dat lassen niet zo'n goed idee is. Id 'de teut' er destijds niet op gesoldeerd (lood) of gebraseerd (koper). ALs dit het geval is kan je niet lassen. Lassen is alleen voor ijzer-ijzer verbindingen, maar van het moment dat er ook lood of koper gebruikt is, gaat dit het lassen tegenweren: lood of koper smelt veel sneller en gaat dan het ijzer bevuilen => dat krijg je nooit dicht. Of gewoon opnieuw solderen of braseren. Alleszins succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2002 21:59 #62193 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
Hij is er op gelast, ijzer op ijzer, geen lood/koper.Tijdens Moskou 2000 Tour hebben onze technische boys nog een vulopening gelast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-10-2002 12:30 #62192 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
Jongens ik heb gewoon met de brander gesoldeerd en dat werkt al jaren goed, waarom moeilijk doen. En ja je heb gelijk eerst de tank helemaal vullen met water en dan voor de helft laten leeglopen anders soldeert het niet. Het is voor mij al weer een heletijd geleden dus diep in mijn geheugen graven, zie eerdere reaktie van mij. natuurlijk moet je eerst controleren waar het lek echt zit voor je deze ingrijpende handeling ga toepassen.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2002 12:58 #62191 door
Beantwoord door in topic benzine in de kofferbak
Hallo Arnold,In 1987 heb ik ook benzine in de kofferbak van de Amazon gehad, op dezelfde wijze als jij beschrijft. De hele goot rond de tank stond op een gegeven moment vol met een laagje benzine. Volgens mij komt dit doordat je, als je de tank vult, een beetje "leunt" op het vulpistool. Ik heb toen de tank eruit gehaald en naar Auto Temp gebracht, waar ze vultuit gesoldeerd hebben. Daarna nooit meer last gehad van benzine in de kofferbak.Succes, Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.