carburateur b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2002 16:54 #56407 door
carburateur b20 is gemaakt door
Wie kan mij informeren?Gisteren op de afsteldag van regio Midden geweest met mijn Amazon '69 B20. Het afstellen van de CO2 was een probleem en ik kreeg daarom het advies een nieuwe sproeiernaald en nieuwe sproeier te plaatsen.Thuisgekomen direct de carburateur gedemonteerd en geconstateerd dat de vlotter lek was (die moet dus zowiezo vervangen) het is geen probleem om de sproeiernaald los te nemen en dus te vervangen maar ik snap niet hoe dat zit met de sproeier zelf. de carburateur heeft een vaste messingbus. De carburateur heeft aan de onderzijde van de vlotterkamer geen stelschroef maar een dichte schroef. In mijn onderdelenboek zie ik geen los te nemen sproeier. Zal het vervangen van de sproeiernaald voldoende zijn? Of heeft iemand anders een suggestie of wie weet hoe het zit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2002 19:00 #62279 door
Beantwoord door in topic carburateur b20
Paul,je meld niet om welk type carburateur het gaat maar uit je verhaal maak ik op dat het om een stromberg gaat.Welnu de nieuwe naald wordt vast gemonteerd en die messing bus wordt met speciaal gereedschap bij het afstellen omhoog in de zitting geperst.Dit gereedschap komt i.p.v. die dichte schoef aan de onderzijde van de caburateur.Als je een nieuwe sproeier koopt zit deze messingbus er meestal wel bij.Alleen een nieuwe naald is niet voldoende omdat het gat in de messing bus na verloop van tijd niet helemaal rond meer is en het geheel niet goed meer is af te stellen.succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2002 19:44 #62278 door
Beantwoord door in topic carburateur b20
Bedankt voor je reactie!Inderdaad was ik vergeten te melden dat het om een Stromberg gaat. Maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk. In mijn onderdelenboek vindt ik niks terug van de sproeier en ook niet van de messingbus (niet op de tekening en dus ook geen onderdeelnummers) Daarom dacht ik dat het wellicht niet te vervangen was. Bedoel je misschien dat de sproeier met een nieuwe naald wordt meegeleverd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2002 22:58 #62277 door
Beantwoord door in topic carburateur b20
Klopt, als je een revisie setje koopt heb je een naald die met een schroef midden in de zuiger wordt vast gezet, en de sproeier is in dit geval de messing bus die in de zitting geperst moet worden.Als voordat je de oude bus eruit haalt ( tik je er makkelijk uit met een centerpons of iets dergelijks even kijkt hoever deze erin zit kan je de nieuwe er ook zover intikken.De caburateur staat dan grofweg afgesteld, voor het fijne werk heb je toch speciaal gereedschap nodig.Haal wel de caburateur van het spruitstuk af (werkt makkelijker en je beschadigd bij het eruit en inslaan niet het spruitstuk ).succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2002 20:06 #62276 door
Beantwoord door in topic carburateur b20
Dat klinkt als een Zenith-Stromberg 175-CD2S omdat dit type geen afstelbare sproeier heeft. Het type 175-CD2 had dat wel, maar het latere type, met de S, niet. Dat type wordt erin geperst, en derhalve zul je meestal alleen de sproeier van het eerdere type tegenkomen in de boeken. Als je blz. 61 van Haynes vergelijkt met blz 9 van groep 2c van de Amazon B20-catalogus, dan zul je zien dat op die laatste de sproeier niet genoemd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2002 20:47 #62275 door
Beantwoord door in topic carburateur b20
Heren,Bedankt voor jullie reactie(s) Inderdaad heb ik een carburateur met een ingeperst type sproeier die niet genoemd wordt in het onderdelenboek. Ik heb de carburateur al uit elkaar gehaald op de werkbank. Alles schoonmaken, een nieuwe vlotter, voor de zekerheid een nieuwe membraam en ik ga op zoek naar een revisiesetje. Hoop dat dat lukt zonder onderdeelnummer.Anders meer eens bellen met BCCP (volgens mij wel erg duur)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.