lpg met injectie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 00:41 #56384 door
lpg met injectie is gemaakt door
Ik wil binnenkort LPG in mijn Volvo 164E gaan bouwen en ik vraag me af wat de beste manier is om het injectie systeem buiten werking te stellen als ik op gas wil rijden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 08:39 #62342 door
Beantwoord door in topic lpg met injectie
Even overleggen met je LPG-installateur. Ik heb dit eenmaal bij de hand gehad (klassieker met injectie op LPG) en hier heb ik de elektrische benzinepomp laten uitschakelen op het moment dat ik op LPG reed. Hierdoor draait de pomp niet onnodig en bouwt ook niet onnodig druk op. Het starten geschiedt over het algemeen toch op benzine, en dit is geen enkel probleem voor de bovengenoemde schakeling. Het werkte bij mij perfect. Wel regelmatig eens even een stukje op benzine rijden om te voorkomen dat de pomp eventueel vast gaat zitten. Ik heb dit laten uitvoeren bij LPG Verkerk in Bunnik (030-2625797) en ben zeer tevreden over hun service en klantvriendelijkheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 17:08 #62341 door
Beantwoord door in topic lpg met injectie
In het geval dat je de benzinepomp alleen uitschakeld blijven de injectoren werken.Ze krijgen geen benzine dus geeft dit geen extra slijtage? In moderne auto laten ze tegenwoordig juist de benzine pomp lopen om te voorkomen dat deze vast gaat zitten.Dus wat is wijsheid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 20:10 #62340 door
Beantwoord door in topic lpg met injectie
Ik zou zeker niet alleen de pomp uitschakelen! Als je de pomp uitschakelt blijven de injectors inderdaad gewoon werken. Als de bezinepomp niet meer draait worden de injectors ook niet meer gekoeld door de brandstof, wat weer resulteert in extra slijtage. Ikzelf zou het hoofdrelais van het injectie uitschakelen. Dat is het relais die de "computer" van spanning voorziet. Veel succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 20:15 #62339 door
Beantwoord door in topic lpg met injectie
Leek mij ook het meest voor de hand liggende oplossing, echter de ontsteking schijnt ook via de computer te werken.Dus volgens mij geen computer geen vonk.Moet toch een oplossing voor zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2002 12:59 #62338 door
Beantwoord door in topic lpg met injectie
Ik heb al enige jaren een LPG installatie in mijn 164E. Deze installatie heb ik in laten bouwen bij een bedrijf in Oirschot, staat iedere zaterdag een advertentie van in de Telegraaf onder klassiekers, en ik ben daar zeer tevreden over. Starten op benzine en dan schakeld hij over op gas, tijdens het rijden op gas is de benzine injectie volledig uitgeschakeld.Ik raad je aan om de installatie niet zelf in te bouwen, je moet hem daarna toch laten keuren door het RDW, zo'n bedrijf is op de hoogte hoe de installatie ingebouwd moet worden en is in een dag klaar, kompleet met gewijzigd kenteken.Ik raad je wel aan verzwaarde achterveren te momteren.Vr. Gr. Kees Vos Ede.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2002 20:44 #62337 door
Beantwoord door in topic lpg met injectie
injectie en lpg:mijn 145e start op benzine en gaat over op lpg op het moment dat de startmotor niet meer draait. De injectoren worden dan dmv relais uitgeschakelt. Door ook een relais te plaatsen tussen de voeding van de benzine pomp kun je ook deze laten uitschakelen op het moment dat de auto op lpg rijdt. Het enige nadeel is dat de benzine pomp normaal even draait bij het contact aanzetten om druk op te bouwen in het systeem. Bij mij levert dit overigens geen problemen op. de druk wordt goed vastgehouden door het systeem.Bij iedere start worden de injectoren gebruikt en draait de benzinepomp.Natuurlijk verdient het aanbeveling om tussen de tanks door op benzine te rijden.groeten Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.