koude start moeilijk aan de praat de houden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2002 14:17 #56375 door
Mijn P1800 met B20E motor met injectie isbij een koude start moeilijk aan de praat te houden. De motor start slaat meteen aan maar daarna moet ik minstens 2 minuten met het gaspedaal spelen om de motor aan de gaan te houden.De distribiteur is in goede conditie, nieuwe contactpuntjes. Nieuwe bougie's, nieuwe bobine, nieuwe temp. voelers water en lucht.De kleppen staan goed gesteld.Alle elektriek staat goed afgesteld en goed geaard en goede stekkerverbindingen.Ik verdenk nu de injectors, dat deze niet meer optimaal fuctioneren. Krijg ik dan deze symptonen?Als de motor op temperatuur is draait de motor goed, een heel enkele keer voel ik wel eens dat ie een seconde inhoud. Maar dat is niet erg genoeg om er een oorzaak voor te zoeken.Kan het zijn dat de injectors moe gestreden zijn? Ze zijn immers 31 jaar oud en 135000 en verder. Maar injectors zijn erg prijzig vandaar dat ik dit wel zeker wil weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2002 14:19 #62381 door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2002 14:21 #62380 door
O ja, de koppakking is ook niet lek en de injectors lekken niet.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2002 15:10 #62379 door
De "E" heeft een koude start mechaniek, een soort extra injector deze zit bovenop het inlaatspruitstuk en geeft gedurend ca 10 seconden extra brandstof.Dit merk je omdat de wagen dan wat hoger stationair loopt en dan weer terug naar 800 toeren/min, wat normaal is.Je kunt simpel checken of deze werkt door hem met een impussleuteltje los te halen en kijken of er bij koude start benzine uitkomt.Tevens is het belangrijk dat je punten & condensator nieuw zijn.Ingebrande punten geven ook slecht starten.De injectoren zijn waarschijnlijk in orde omdat de wagen, indien warm, wel goed loopt. Deze zijn prijzig en moet je altijd per paar vervangen, feitelijk alle vier tergelijk.Demonteer de injectoren alleen als je nieuwe rubber voetjes hebt (daar waar ze in klemmen) want deze moeten altijd worden vervangen bij demontage.N.B het P 1800 Register heeft afsteldagen waar dit perfect kan worden geregeld, lid worden lijkt de beste tip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 08:12 #62378 door
'Demonteer de injectoren alleen als je nieuwe rubber voetjes hebt (daar waar ze in klemmen) want deze moeten altijd worden vervangen bij demontage.'<br> De laatste keer dat ik bij het vod een injector kocht, heb ik ook het laatste rubber voetje meegekregen. Ik weet niet of ze er ondertussen al nieuwe op de kop hebben kunnen tikken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 22:17 #62377 door
Controleer ook de triggercontacten in je stroomverdeler. Ik heb het een keer meegemaakt dat deze bij koude motor niet goed functioneerde, en de motor niet lekker loopt. Dit kwam omdat het vet van deze contacten hard was geworden. Als de motor warm werd, werd het vet minder hard. Deze contacten sturen de injectors aan!Het is ook raadzaam om deze contacten om de 50.000 KM te vervangen. Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2002 15:07 #62376 door
Ik sluit me aan bij het verhaal van Ed, toch heb ik nog een opmerking. De oorzaak kan ook in de koude start sensor zitten, deze zit voor in de cilinderkop( althans bij een B30E) als deze sensor defect is komt er geen spanning op de koudestart injector en werkt deze uiteraard niet. De spanning op de koudestart sensor komt van de startmotor vandaan, zodra je gaat starten staat er spanning op de sensor, en afhankelijk van de temperatuur van de motor geeft deze sensor de spanning door (over een bepaalde tijd)aan de koudestart injector.Vr. Gr. Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2002 16:31 #62375 door
De sensor voor op het motorblok en bij het luchtfilter zijn goed, geven de juiste waarden, nagekeken in de werkplaatsmanual.Ik heb ze toch maar vervangen voor de zekerheid, echter zonder resultaat.Ook de koude start injector werkt oke,Deze geeft extra benzine al het startmotor relais bekrachtigd is, en stopt als de motoraanslaat(startmotor uit)Als ik de motor start met de luchtemperatuur sensor los gemaakt(weerstand oneindig groot)Dan geven de injectors meer benzine en start de motor veel beter.Maar ja, als de motor warm is maakt ie 1500 toeren en dat is ook niet oke.Ik heb de injectoren ook schoongemaakt er zat wel behoorlijk wat vuil in het zeer fijne zeefje vlak in de injector, hielp wel iets.Er zaten rubber deeltjes van de oude rubber benzine slangen. Ook stiekem iets meer benzine druk helpt wat.Het benzine filter is ook schoon en de triggercontacten zijn oke.Ik denk echt dat er een injector niet in orde is of dat de magneetspoel van de injector wat minder is.Maar meten geeft exact de waarde die die moet zijn( 2.4 Ohm)Ik zal wel een keer naar een afsteldag komen.Als de moter warm is rijdt ie oke!Alvast bedankt voor alle tips,Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2002 20:32 #62374 door
Ik weet het niet, maar een injectieblok dat wel goed start maar vervolgens niet netjes blijft lopen... ik mis de luchtschuif in de verhalen. Deze maakt een bypass om de klep in het inlaatspruitstuk. Deze schuif staat bij een koude motor open en gaat als de temperatuur van het water onhoog gaat langzaam dicht. Hierdoor neemt het toerental toe bij koude motor.De schuif zit op de kop gemonteerd thv de thermostaat aan de rechter kant. Er lopen twee slangen naar toe. Een visuele controle met een zaklantaarn leert of de schuif beweegt open gaat en weer dicht gaat.Succes groeten Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.