240 met gas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2002 11:11 #56373 door
240 met gas is gemaakt door
Mijn vriendin rijdt een 240 met gas. Als de motor nog niet echt warm staat, en hij slaat af, is hij bijna niet weer aan de praat te krijgen.<br>Mijn vragen:.<br>1. Hoe komt het dat hij regelmatig stil valt, ondanks het feit dat gas ed goed staan afgesteld?.<br>2. Hoe komt het dat hij zo moeilijk terug aan de praat te krijgen is als de motor nog niet helemaal warm staat?.<br>Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 11:24 #62386 door
Beantwoord door in topic 240 met gas
Vlas ,ik neem aan dat de start problemen alleen op gas zijn? Zo ja ,kontroleer je koelvloeistof niveau eens.. heb ik ook mee lopen tobben.(probleem is vaak dat je "gasverdamper"in het begin snel kan bevriezen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2002 10:11 #62385 door
Beantwoord door in topic 240 met gas
Inderdaad kan het koelvloeistof-nivi van invloed zijn. Soms is ook een verstopping in een van de leidingen de boosdoener. Overigens blijft mijn 240 altijd moeilijk starten na een korte stop (dus als de motor nog niet warm is), ook al was alles goed afgesteld. Flink doorstarten en licht gas geven en je hebt hem weer lopen. Het beste blijft toch om te doen waar een volvo voor gemaakt is: RIJDEN, zo ver en zo lang mogelijk..... Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2002 11:18 #62384 door
Beantwoord door in topic 240 met gas
Dit fenomeen had ik in het begin met mijn Amazon ook: als ik de motor liet afslaan kort na de start, dan was opnieuw starten op gas bijna onmogelijk (alles was overigens in orde). Maar ik kwam erachter dat als ik in dat geval de gas/benzine-schakelaar op neutraal zet de motor wel opnieuw gestart kan worden. Als de motor dan weer aanslaat direct schakelaar terugduwen naar de gas-stand en het probleem is opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.