lpg onderbouw combi benz.tank sparend

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2002 22:07 #56325 door
hallo,weet iemand iets meer over lpg tanks die in de reservewiel uitsparing passen, dus met behoud van de volledige benz. tank ??ik zoek een gebruikte tank om zelf te monteren ipv. de huidige lpg tank achter de bank. ( heb dus al lpg kenteken )de hoogte van de reservewiel ruimte is ongeveer 16 cm.wordt de benz. tank soms naar beneden geplaatst of zijn er tanks van +/- 16 hoog ??de dunste tank die ik tot nu toe kon vinden is 22 cm dik. alle info welkom !!volvogroet,gijs v schoonhoven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2002 09:04 #62516 door
Beantwoord door in topic lpg onderbouw combi benz.tank sparend
Gijs,Ik weet niet of je een gebruikte tank in de gewenste maat kan vinden, maar ik heb bij mijn Amazon combi een wielvormige tank in mijn reservewielbak liggen. Hij steekt net ietsje boven de kofferbodem uit (max. 2cm), maar daar is (voor mij) overheen te komen. Ik zou zeggen, ga even informeren bij een LPG-boer naar de mogelijkheden, en op basis daarvan kan je misschien sloperijen afstropen.Als je het in dit geval over een sedan hebt, dan kan je ook kiezen voor een tank rechts achterin. In mijn Amazon sedan die ik heb gehad zat daar een 47 liter tank. Het vulde de daar beschikbare ruimte goed op. Je hebt niet meer de breedte van de kofferbak ter beschikking (links reservewiel, rechts LPG-tank) maar je hebt wel de volledige diepte ter beschikking.Informeer even rond. Ik heb goede ervaring met LPG Verkerk in Bunnik (030-2625797).Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2002 10:23 #62515 door
Beantwoord door in topic lpg onderbouw combi benz.tank sparend
Beste Gijs,Ik heb in mijn combi een ovale platte tank (45ltr) waardoor de afdekplaat helemaal dicht kan (dus een vlakke bodem) wel hebben we (mijn man dus) de benzine tank aangepast zodat er nog 10ltr in kan. De installatie kwam bij v/d Perk/leiderdorp vandaan. De platte tank komt volgens mij uit een Ford Sierra.Veel succes ermeeJoke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2002 11:26 #62514 door
Beantwoord door in topic lpg onderbouw combi benz.tank sparend
Als ik moest kiezen tussen de volledige diepte of de volledige breedte, dan kies ik de volledige breedte. Voor een sedan is de tank op de achteras m.i. de beste oplossing omdat de bodem toch niet vlak is. De as-bult is niet gering terwijl in de breedte de achterbak wel helemaal vlak is (even afgezien van de reservewielbak). Je houdt zo veel meer nuttig beschikbare ruimte over dan met een tank rechts aan de zijkant. Let wel, ik heb het over een "kleine" gastank van 45 l op de achteras, de grotere 60 l tank steekt natuurlijk verder uit. Nadeel van de kleine tank is een actietradius van slechts ca. 250 km (bij mijn gemiddeld verbruik van 1:7,5). Ik sta dus elke week aan de pomp, vaker als ik meer doe dan alleen woon/werk-verkeer. Een gastkank op de plaats van een reservewiel kan volgens mij alleen als de tank plat kan liggen (donut-tank), dus voorbehouden aan de Combi. Maar daar zijn heel goede oplossingen voor zodat je nog altijd de beschikking houdt over een benzinevoorraad van 38 l, en dat is dus niet belangrijk veel minder dan de standaard 45 l. En als je eenmaal op gas rijdt, dan gebruik je benzine toch alleen nog maar af en toe. Ik heb nog steeds Duitse benzine van de zomervakantie in de benzinetank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.