uitlaat amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2003 19:22 #56207 door
uitlaat amazon is gemaakt door
Eindelijk is het dan zover, het roestige en opgelapte stuk uitlaat (totaal dus) is niet meer te repareren. Ik ga er een mooie nieuwe onder zetten. Zijn er nog tips e.d.? RVS of niet, zelf monteren of niet...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2003 21:19 #62907 door
Beantwoord door in topic uitlaat amazon
Onder mijn Amazon die onregelmatig gebruikt wordt heb ik een RVS uitlaat laten zetten bij Scandcar. Over ervaring kan ik nog niet spreken aangezien die er nu 8000 km opzit, dwz 2 jaar.Mijn laatste uitlaat van een origineel Volvo en die heeft het zeker 10 jaar gedaan zonder directe doorroesting, vond ik ook mooi, daarvoor had ik een Simons, perfect vond ik, alleen mijn gezinsleden waren er minder over te spreken, maar dat was nog in de tijd dat ik twee kinderzitjes achterop had en de wagen de hoofdgezinsauto was. Waarom toch niet weer een Simons: simpelweg toch het geluidsniveau op de echt lange afstand.Kosten? Weet ik niet en vind ik ook niet echt relevant als je spreekt over onderdelen die 10+ jaren meegaan.Ik heb nu gekozen voor RVS om de volgende beslissing in die richting pas in 2025 te hoeven nemen.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2003 13:56 #62906 door
Beantwoord door in topic uitlaat amazon
Ik heb onder mijn P1800E een RVS uitlaat gemonteerd van het merk Ferrita.Had ik gekocht bij Scandcar, was wel duur maar pastte perfect wat naar mijn idee essentieel is voor het uitlaat spruitstuk (scheuren)en een gemakkelijke montage.Let er op dat je zo min mogelijk spanning op je uitlaat spruitstuk zet, de uitlaat zal immers uitzetten als ie heet wordt.Tip: Je moet de uitlaat in het begin niet te vast draaien.Pas als de uitlaat zich gezet heeft na een paar keer goed heet gestookt te zijn, dan pas goed vastzetten.In een middagje knutselen was het voor elkaar. Waar de uitlaat aan het uitlaatspruitstuk vast wordt gezet een likje kopervet op de oeren/rapeinden doen. Over 10 jaar ben je daar heel dankbaar voor.Niet bezuinigen op een nieuwe pakking van een paar euro.Veel knutselplezier toegewenst,Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2003 15:18 #62905 door
Beantwoord door in topic uitlaat amazon
onder mijn amazon (10.000km/jaar) heb ik een metaal type zitten: gaat goed, maakt niet te veel lawaai (heb steeds horen zeggen dat een RVS meer van zich laat horen); laatst bij onze club in België nog het laatste deel gekocht (nl bochtig stuk over de brug, kleine pot en mondstuk; als ik me goed herinner zo'n 35 euro). Auto op straat op staanders en zelf vervangen zonder enig probleem (enkel daar waar het stuk geklemd is aan de grote pot kwam een slijpschijf aan te pas om het te vervangen stuk weg te "schuren" zodat gemakkelijk af te halen). Bekijk voor het kopen of de twee hangrubbers te vervangen zijn of niet: kan de kost niet zijn, en toch met een gerust gevoel rijden.succes, Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2003 19:54 #62904 door
Beantwoord door in topic uitlaat amazon
Als je niet vaak in de auto rijdt, dan is een RVS-uitlaat een luxe, een dure luxe. Zeker als die keren dat je rijdt lange stukken zijn hoef je geen RVS te kopen. Gewoon ijzer met aluminium laagje gaat dan heel lang mee. Ik rijdt wèl dagelijks en met een gewone uitlaat, maar het is alleen het achterste potje dat erg te lijden heeft (om de 2 à 3 jaar vervangen), de rest valt reuze mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2003 21:27 #62903 door
Beantwoord door in topic uitlaat amazon
De complete uitlaat heb ik reeds besteld bij het vod...ik ben alleen al benieuwd naar het gezicht van de postbode als hij het "pakketje" komt afleveren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.