schokbrekers en gastank

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2003 19:34 #56194 door
schokbrekers en gastank is gemaakt door
Hoi,Ik wilde vandaag mn schokbrekers achter (coach) vervangen maar m'n gastank zit ervoor!! Links gaat wel (een beetje) maar rechts kan ik de bovenzijde niet eens voelen! Kan het kwaad om de tank zelf (twee banden) los te maken en wat opzij leggen? Of is dit niet zo'n goed plan (link of moeilijk vast te krijgen).Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2003 19:28 #62957 door
Beantwoord door in topic schokbrekers en gastank
Het belangrijkste probleem dat je hebt is de gasleiding naar de verdamper. Die is van koper en geeft niet erg mee. Die moet dus waarschijnlijk eerst losgekoppeld worden. Lijkt me niet verstandig om dat zelf te doen. Naar de installateur dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2003 01:26 #62956 door
Beantwoord door in topic schokbrekers en gastank
Hoi ClassicStreetfighter,Ik heb ooit (in een ver verleden) i.v.m. hetzelfde probleem, 2 grote gaten geboord(met een gatenzaag) in de carosserie recht boven de bovenste moeren van de schokbrekers(volgens mij in de hoedenplank?).Gaten ca 5 a 6 cm doorsnee waarna ik er met een dop prima bij kon en heb de gaten daarna met zo'n grote plastic carosseriedop afgedicht zodat ik er indien nodig weer bij kon komen.Als ik mij goed herinner heb ik daarvoor een carosseriedop gebruikt die bij de 140 van binnenuit in de dorpel zitten...Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2003 16:45 #62955 door
Beantwoord door in topic schokbrekers en gastank
Vannacht zag ik het ineens weer voor me, ik had de gaten in de ijzeren plaat achter de rugleuning van de achterbank geboord, en dus niet in de hoedenplank...Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2003 19:17 #62954 door
Beantwoord door in topic schokbrekers en gastank
Ik heb zelf ooit de gatank verwijderd omdat ik eronder moest zijn. Grootste probleem is niet in paniek te raken als het gas uit de vulslang of koperen leiding loopt. dit duurt namelijk langer dan je denkt. Verder geen open vuur en goed ventileren! Tank opzij, schokbrekers vervangen en weer aansluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2003 20:20 #62953 door
Beantwoord door in topic schokbrekers en gastank
Joost, ik dacht even dat je een nachtmerrie hebt gehad.... Ik vind het wel een wat drastische methode, a'k zo vrij mag zijn...But thanks!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2003 21:41 #62952 door
Beantwoord door in topic schokbrekers en gastank
zelf heb ik ruimte gemaakt dmv het uitslijpen van een soort 'deurtje'in het plaatstaal achter de rugleuning, na de vervanging van de schokdempers het deurtje weer teruggebogen en afgekit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2003 15:05 #62951 door
Beantwoord door in topic schokbrekers en gastank
Dankjewel Marcel, ik ben gelukkig niet de enige die zo'n probleem van de andere kant benaderd (L+F).Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.