carburator

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2003 21:09 #56188 door
carburator is gemaakt door
Als echte leek heb ik een vraagje over mijn carburator en luchtfilters. Ik heb een Combi met een b20 motor. Daarop zit een dubbele carburator met van die blauwe luchtfilters. Ik heb een set replica filters gekocht. Moet ik daar nog iets mee doen of kunnen die er zo op? Ik vraag dit omdat bij mijn motorfietsje het filter altijd eerst in de olie gezet moet worden (en weer uitgeknepen, bla, bla). Oja, en het vraagje over de carburator, hoe heet dit type? Ik wil ze er eigenlijk helemaal afhalen en schoonmaken, ze zien er erg smerig uit. Als ik ze dan terugzet, krig ik hem dan wel afgesteld (Ik heb eventueel beschikking over een vacuumdinges) Sorry dat ik een beetje onduidelijk ben. Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2003 08:15 #62990 door
Beantwoord door in topic carburator
waarschijnlijk zitten er SU-carburateurs op jouw combi, herkenbaar aan de hoge vacuumkamers. de luchtfilters kunnen, moeten zelfs,'droog' gemonteerd worden. schoonmaken van de carburateurs zal in principe de afstelling van de sproeiers en sproeierbuizen niet beïnvloeden.de afstelling van de gaskleppen is eenvoudig van buiten af 'op het oog' te realiseren. rij je op benzine, dan kan het echter zeker een kwaad de afstelling/ CO-gehalte weer eens te (laten) controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2003 11:49 #62989 door
Beantwoord door in topic carburator
die carburateurs hebben trouwens wel olie nodig(te vullen via de (zwarte)dop aan de boven zijde)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2003 12:02 #62988 door
Beantwoord door in topic carburator
automatische transmissie olie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2003 18:00 #62987 door
Beantwoord door in topic carburator
Ja, dat framboos kleurige zoetruikende goedje.Bedankt voor de info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.