uitlaatophaning

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 16:42 #55968 door
uitlaatophaning is gemaakt door
Een raadsel.....Met de regelmaat van de klok breekt er een uitlaatrubber achter, laatste 2 rubbers bij de achterbumper, en ik weet nog steeds niet waarom. Het betreft een volvo amazon B18A 1965 (een simpel pijpje naar achteren dus)Het systeem wat achter om de uitlaat zit (metalen ophangbeugel) heb ik een maand geleden vernieuwd , dus daar zitten geen scherpe randen. Ook de haken aan de bodem zijn niet scherp en keurig rond en toch breken die rubbers.Je wordt onderhand steeds wijzer, want of links breekt of rechts en gewoon keurig in de midden. Dus er bestaat geen mogelijkheid dat het rubber toch wordt door gesneden op een of andere manier.Momenteel doet ijzerdraad wonderen maar het is niet de oplossing. Suggesties ?????Een groter rubber zodat het systeem iets minder onder spanning staat ? Dit is ongeveer het enige wat ik nog kan bedenken, behalve de uiteindelijke oplossing dat diet hele uitlaat er onder uit gaat. Andere suggesties ? Ik weet het effe niet meer en elke 3 weken onder die auto voor die uitlaat heb je na 3 keer ook wel gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 19:39 #63837 door
Beantwoord door in topic uitlaatophaning
Zit de uitlaat ook op zijn andere punten vast? Er zitten naast de twee rubbertjes bij de bumper ook rubbers bij de middelste demper. Schijnbaar hoort de pijp ook ter hoogte van de versnellingsbak vast te zitten aan een beugel (maar bij mij heeft die er zo lang ik hem heb nooit op gezeten, de hele uitlaat hangt dus aan het uitlaatspruitstuk, de rubbers bij de middemdemper en de rubbers bij de achterdemper, en dat werkt prima, de uitlaat klopt nooit ergens tegenaan).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.