bezinepomp en lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2003 13:37 #55923 door
bezinepomp en lpg is gemaakt door
Na alle regen van gisteren nu weer mooi weer om even naar de amazon te kijken. Ik merkte dat terwijl de motor op LPG liep er benzine lekte uit de koppeling van de benzineslang (naar de carburateur) en de pomp. Klemmetje opnieuw gemonteerd en het was verholpen.Maar nu vraag ik me af; In de benzine leiding zit een elektrische kraan (om de aanvoer te stoppen als je op LPG rijdt) maar de pomp werkt mechanisch. Die blijft dus door pompen. En bouwt dus ook druk op in de slang. Is dit niet schadelijk voor de pomp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2003 22:45 #64007 door
Beantwoord door in topic bezinepomp en lpg
Juist door de opgebouwde druk -ook normaal bij het lopen op benzine als de vlotterkamer van de carburateur volraakt en de vlotter de benzine toevoer stopt- raakt een deel van de benzinepomp vol benzine en zorgt er vervolgens voor dat de "handel" van de pompdie door de motor wordt aangedreven het membraam in de pomp niet meer op en neer beweegt. Dit heeft weer tot gevolg dat er geen brandstof verpompt wordt. Volkomen normaal dus en niet schadelijk. De pomp slijt zelfs minder om dat er minder bewegingen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-04-2003 08:55 #64006 door
Beantwoord door in topic bezinepomp en lpg
O.k. ... op die manier. Weer wat geleerd, bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.