cruise control

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2003 16:17 #55861 door
cruise control is gemaakt door
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van cruise control in een Amazon? Is dit te doen en waar moet je op letten? Ik weet niet of ik het zou willen maar ik heb er over gedroomd :-).<br>Groet, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 08:16 #64212 door
Beantwoord door in topic cruise control
Volgens mij zijn er bij de betere automaterialenzaken sets hiervoor verkrijgbaar. Dit bestaat uit de nodige electronica en schakelmateriaal en de regelaar voor je gas (die je ergens aan de as die ge gasklep(pen) bediend moet fabrieken. Deze regelaar werkt als ik het goed heb op het motorvacuüm. Denk er wel aan dat hier ook de prijs/kwaliteitsverhouding meer dan geldt. VDO heeft dit soort systemen, is prijzig maar werkt wel goed en storingsvrij.Suc6 met zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 10:19 #64211 door
Beantwoord door in topic cruise control
Hoi Marco, rij al jaren met een cruisecontrol in mijn Volvo 145 met volle tevredenheid.Heb hem zelf ingebouwd zonder veel problemen.Werkt inderdaad op vacuum en via een kabeltje aan je gasstangen stelsel blijft je snelheid op pijl.Je moet wel een sensor op je aandrijfas (magneetje met een opnemer) monteren.Is allemaal goed te doen zonder al te veel kennis. Mijn cruisecontrol is van het merk John Gold en wordt ondermeer verkocht door postorder bedrijf Conrad. De handleiding is duidelijk en er zitten voldoende middelen bij om alles te monteren.Mocht je nog specifieke vragen hebben laat ze maar horen, succes John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 11:14 #64210 door
Beantwoord door in topic cruise control
Ook te koop bij Halfords rij er al jaren meewerkt perfect.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 14:55 #64209 door
Beantwoord door in topic cruise control
Je kan ook een pulsegever tussen je km tellerkabel zetten, dan hoef je niet met magneetjes te werken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 16:32 #64208 door
Beantwoord door in topic cruise control
Waar in/tussen zet je die pulsegever bij de km-kabel? Is dat makkelijk te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2003 09:46 #64207 door
Beantwoord door in topic cruise control
Markoik heb hem zelf ook nog niet maar ik heb wel inlichtingen ingewonnen. Je schijnt de pulsgever ergewoon tussen te schroeven bij de versnellingsbak. Geen gedoe met tyryps en magneetjes. Kosten ik dacht van 25 euro normaal te koop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 21:37 #64206 door
Beantwoord door in topic cruise control
Marko, heb zelf die opnemer liggen hij past alleen niet op de kabel.Er zitten allerlei verloop nippels bij en als je die gebruikt dan past het wel maar past het geheel niet meer, tenminste als je hem bij de versnellingsbak plaatst. er is te weinig ruimte, de kabel moet al met een bocht vanaf de bak en met die pulsgever wordt het allemaal te krap.Je zou hem ook bij je teller kunnen zetten alleen passen de verloopjes dan niet lekker.Snelste en makkelijkste oplossing een magneet op de cardanas en de opnemer er vlak bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2003 08:59 #64205 door
Beantwoord door in topic cruise control
Ik zal eens gaan kijken hoe dat bij mij zit, want ik heb een overdrive en dan schijnt de kabel ook anders te kunnen zitten? Met een hoekje erin ofzo. Ik weet eigenlijk niet hoe het bij mij zit dus laat ik het daar maar even van afhangen.<br>In ieder geval allemaal bedankt voor de tips!<br>Groet,<i> Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2003 11:50 #64204 door
Beantwoord door in topic cruise control
Er zijn haakse verbindingen voor de km teller kabel in de handel, de P1800 schijnt zo iets te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.