welke brandstof voor b21a?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2003 09:08 #55819 door
welke brandstof voor b21a? is gemaakt door
Het onderwerp zegt het al: wat moet ik tanken met een B21A motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2003 09:14 #64384 door
Beantwoord door in topic welke brandstof voor b21a?
Benzine, op gas moet je koken...Effe serieus, ik zou 98 octaan nemen of Shell pura.Laat de kop aanpassen voor loodvrij (of is dit al standaard bij de B21 ?)De discussie over loodvervangadditieven durf ik niet meer aan....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2003 19:12 #64383 door
Beantwoord door in topic welke brandstof voor b21a?
Met een kop voor loodvrij is LPG de aan te bevelen keus. En niet alleen vanuit het punt van de brandstofkosten gezien. LPG is schoner dan benzine. LPG heeft een hoger octaangetal dan benzine. Met een goed LPG-systeem is het vermogensverschil met benzine amper merkbaar (met een LPG-injectiesysteem is het zelfs mogelijk om op LPG een hoger motorvermogen te halen dan op benzine omdat de pingelsensor bij benzine vanwege zijn lage octaangetal eerder de ontsteking verlaat dan op LPG met zijn zeer hoge octaangetal). En een koude start op LPG levert minder schade op aan de motor. Wat?! hoor ik nu veel mensen denken. Bij een koude start moet je choken omdat een groot deel van de benzine in het inlaatspruitstuk op de cilinderwanden en zuigers condenseert. Van die condens verdwijnt een deel in de motorolie. Dat is niet goed voor de olie. Ruik maar eens aan de peilstok van een auto op benzine die veel korte ritten maakt. Ruikt nogal naar benzine. Hetzelfde voor een auto op LPG gaat niet op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.