benzinefilter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2003 15:55 #55818 door
benzinefilter is gemaakt door
Een tijdje geleden kreeg ik op dit forum een tip van Lennard om een doorzichtig benzinefilter te plaatsen zodat ik makkelijk kon zien of de benzinepomp wel goed functioneerde. Even daarna las ik hier ook ergens (Ik meen bij "techniek" bij een of andere regio)dat iemand zei: Nooit plaatsen na de pomp!! Hij had nl. brand gehad door een weekmaker in het filter dat toen ging lekken. En ik meen een straal op zijn ontsteking spoot! Een filter voor de pomp heb ik in dit geval niet zo veel aan. Is het echt zo gevaarlijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2003 17:43 #64388 door
Beantwoord door in topic benzinefilter
Als ik kijk naar de P1800 dan is de plaats voor een filter in en direct na de benzinetank.Op zich niet direct zichtbaar maar wel veilig.....hopelijk hoef je dit niet wekelijks te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2003 21:56 #64387 door
Beantwoord door in topic benzinefilter
Dat is ook de beste plaats. We hadden het er toen echter over dat je met zo'n plastic in-linefilter tussen pomp en carburateur goed kon zien of de brandstoftoevoer constant was en zonder belletjes, want dan zou er met de pomp eventueel iets mis kunnen zijn. Ik had in ieder geval daarbij niet gedacht aan eventueel brandgevaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2003 22:05 #64386 door
Beantwoord door in topic benzinefilter
Zo'n filter is van plastic is en mag alleen al daarom niet in de buurt van spruitstuk/uitlaat zitten.Ik heb meer dan een jaar lang rondgereden met een Fram benzinefilter tussen de pomp en de carburateur. Het is natuurlijk handig als het kunststof van een BENZINEfilter benzine kan verdragen. Het Fram filter kan dat. Er zijn mensen die bang zijn dat de druk van de pomp de behuizing van het filter kan doen scheuren, maar die is daarvoor te laag (tenzij het een infeurieur filter is zoals er dus blijkbaar wel bestaan). Maar een benzinefilter moet, ongeacht vervuilingsgraad, minimaal één keer per jaar vervangen worden, juist ook om lekken door lostrillen. Fram geeft dan ook op dat het filter overal tussen tank en carburateur geplaatst mag worden. Maar niet alle benzinepompen hebben een zeef zoals die van onze Volvo's wel hebben. Het plaatsen van een benzinefilter achter de pomp heeft dus alleen nut voor de paar miniscule deeltjes die zich nog door dit zeer fijne gaas weten te persen. De reden waarom ik in eerste instantie het filter tussen pomp en carburateur heb geplaatst is omdat ik dat ook heb gezien op een andere klassieker (die lag zelfs bovenop de motor tussen de twee banken van de V8!), maar die pomp had geen zeef. Ik heb dus na een jaar een nieuw filter tussen de harde benzineleiding en de pomp geplaatst (dus vóór de pomp). Daar zit het filter niet in de buurt van iets heets, maar je moet er wel voor zorgen dat hij de bovenste wieldraagarm niet kan raken. En daar vangt hij dus ook de grotere stukkjes op. Tip: als het filter heel snel verzadigd raakt van roestdeeltjes, koop dan alvast een nieuwe tank, doorroesten duurt dan niet lang meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2003 20:11 #64385 door
Beantwoord door in topic benzinefilter
als het filter voor de pomp zit, dan kan je ook zien of hij werkt,(je ziet echt geen benzine lopen akls de pomp niet werkt) en dan hou je de pomp ook nog schoon !!groeten, gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.