dubbele carburateurs en lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2003 09:29 #55794 door
dubbele carburateurs en lpg is gemaakt door
Nou heb ik voor de sier en wat extra vermogen een dubbele carburateur met K&N-filters op mij B20-blokje gezet en nu wil 'ie niet meer goed op LPG rijden. De LPG-installateur, die zelf ook een Amazon rijdt, krijgt hem niet goed afgesteld (hij loopt gewoon k..) doordat met de moderne verdamper (zonder vacuumstuurleiding vanaf het spruitstuk) in combinatie met de "open" luchtfilters geen goed stuursignaal krijgt. Ik moet nu de venturi van het gasverdeelstuk nog verder gaan vernauwen wil ik met deze luchtfilters blijven rijden, en dat lijkt mij voor de algehele prestaties ook niet echt bevorderlijk.Mijn eerste vraag is nu: Heeft iemand ook deze zelfde ervaringen, en hoe heb je het opgelost.En mijn tweede vraag die eigenlijk in het "onderdelen aangeboden/gezocht" hoekje huishoort: Heeft iemand een goed en compleet B20B luchtfilterhuis liggen (geschikt of geschikt te maken voor 2 x Stromberg CD175-2)? En heeft iemand interesse in een setje prachtige K&N-filters?Alvast bedankt voor de reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2003 11:40 #64487 door
Beantwoord door in topic dubbele carburateurs en lpg
Hai Robert,Ook ik rij met dubbele K&N`s maar dan met dubbele SU`s. Mijn verdamper heeft inderdaad het vacuumstuurleidinkje naar het inlaatspruitstuk. Zie ook niet hoe anders de dosering wordt geregeld. Bij K&N-filters krijgt ie een bak meer lucht hetgeen qua mengsel gewoon gecompenseerd is met de instelschroef op de gasleiding en de stelschroef aan de verdamper door de LPGinstallateur. Is een andere verdamper wellicht de oplossing? Ik zou in ieder geval niet gaan rommelen met de carb-venturi`s, daar heb je alleen maar last van bij rijden op benzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2003 13:04 #64486 door
Beantwoord door in topic dubbele carburateurs en lpg
Jasper,De situatie die je beschrijft ken ik inderdaad uit eigen ervaring, en die was probleemloos. Bij de nieuwe generatie verdampers zit dit sturende mechanisme is het gasvoerende leidingdeel (en is er geen separaat stuurleidinkje nodig). Door de open filters wordt er nu gewoon te weinig drukverschil gecreëerd om dit goed te laten werken. Een andere verdamper is een oplossing, maar op dit moment te kostbaar (de installatie is net een jaar oud) en ik weet ook niet of de oude variant nog wel te krijgen is. Het "vernauwen" van de venturi is naar ik heb begrepen een redelijk normale oplossing. Ik ga dit voorlopig even als korte termijn oplossing proberen, en ook even vergelijken hoe de prestaties op benzine hierdoor worden beïnvloed. Voor de langere termijn wil ik toch maar een normaal B-type filterhuis monteren van een 140-serie (want dit lost het probleem ook op).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2003 19:16 #64485 door
Beantwoord door in topic dubbele carburateurs en lpg
Aan vernauwen van de venturi('s) ontkom je niet bij rijden op LPG. Dat geldt voor een enkele carburateur net zo goed als voor dubbele carburateur. Bij SU's en Zenith- Stromberg CD's is de gastoevoer middels een dikke ring die tussen luchtfilter en carburateur gaat ook tevens de vernauwing van de venturi. Het is om die reden dat ik mijn B20A met het standaard filter laat rijden en niet met K&N.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2003 22:42 #64484 door
Beantwoord door in topic dubbele carburateurs en lpg
Hoi Robert,Als de K&N filters ook op mijn dubbele SU's passen wil die glimmertjes wel overnemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2003 09:31 #64483 door
Beantwoord door in topic dubbele carburateurs en lpg
Ha die Dries,Da`s alleen een paar andere gaatjes boren, bij mij passen ze ook. En dat ziet er fraai uit. Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2003 07:22 #64482 door
Beantwoord door in topic dubbele carburateurs en lpg
Ik ben dit weekend even aan het hobby-bobben geweest. De venturi van de gasinlaatstukken heb ik venauwd door in het midden ervan een U-vormig profiel (met de dichte kant aan de filterzijde, ± 8 mm breed) dat zo lang is dat het tot voorbij de venturi van het gasinlaatstuk loopt. De eerste testresultaten zijn bemoedigend. Ondanks dat de keeldoorlaat minder is geworden zijn de prestaties op benzine minimaal minder geworden (althans met het dagelijkse rijden merk ik weinig), en op LPG loopt ze nou ook goed, alleen dat moet ik nu nog even goed laten afstellen maar dat lijkt mij geen probleem. Even afhankelijk van de resultaten van het afstellen op gas laat ik de boel maar even de boel (helaas voor jou Dries komen de filters even nog niet beschikbaar (en overigens lijkt het er nu op dat mijn benzinetank schoon is na langdurig spoelen door een garagebedrijf)). Mijn komende vakantie naar Noord-Spanje zal helemaal uitwijzen of alles nu goed loopt.Medeforummers, bedankt voor het meedenken.Groeten, Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2003 09:27 #64481 door
Beantwoord door in topic dubbele carburateurs en lpg
De oplossing was dus niet zo makkelijk als gedacht (was te verwachten natuurlijk). Mijn "normale" garagist heeft subiet deze vernauwingen er uit gehaald, want anders loopt 'ie niet goed op benzine (en is ook niet goed af te stellen hierop). Vervolgens is hij gaan schroeven en stellen en heeft haar uiteindelijk behoorlijk goed op LPG lopend gekregen(95% goed, in ieder geval veeeeeel beter dan de gasboer). De oplossing blijft een dicht luchtfilterhuis om ook op LPG goed te blijven rijden. En deze oplossing zit er aan te komen. Helaas voor mij dus niet het mooie aanzuiggeluid en die mooie glimmende filters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.