benizine wordt uit benzineleiding geperst

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 21:30 #55771 door
Er gebeurt de laatste dagen af en toe iets vreemds. Bij de aansluiting van de benzineleiding op mijn dubbele SU carburateurs lekt benzine. Ik heb de slang met een slageklem gemonteerd en goed aangedraaid. De benzinepomp is een oud type met een glazen 'kelk' erop. De carburateur is gereviseerd en de benzineleiding helemaal nieuw.Heeft iemand hiervoor eenverklaring? Zal er misschien iets mis zijn met mijn bezinepomp. Wie weet of hier een soort ventiel/terugloop inzit dat wanneer de vlotters de benzinetoevoer afsluiten ervoor zorgt dat de benzinedruk afneemt ofzo?Wat tot nu toe hielp was het even losschroeven van het voorste vlotterkamerdekseltje (die aan de kant waar de benzineslang op de carburateur binnenkomt). Toch lijkt mij dit niet d eoorzaak. Het afsluitertje/ventieltje beweegt vrij en de vlotter ook.Wie-o-wie helpt mij verder?Alvast dank, Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 00:40 #64578 door
zitten de vlotterkamers goed vastgedraaid? 30 jaar geleden heb ik een motorbrandje gehad door dit verschijnsel, gelukkig tijdig opgemerkt en kunnen blussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 13:00 #64577 door
Het juiste type slangklem is belangrijk. Er zijn twee soorten, de gewone en de benzineslangklem. De eerste werkt, maar drukt de leiding rondom niet gelijk aan. De benzineslangklem drukt rondom wel gelijk aan, maar vanwege de beperkte stelmogelijkheid is het heel belangrijk de juiste maat te hebben. Uit eigen ervaring weet ik dat een iets te grote benzineslangklem al leidt tot een groot lek, ook al is die volledig aangedraaid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 20:46 #64576 door
Waarschijnlijk sluit je vlotternaald niet goed af. Bijvoorbeeld mogelijk door vuil in je benzine. Hierdoor stroomt de vlotterkamer over. Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met fabrieksnieuwe SU's. Er zit nu een zeefje in de leiding en het lijkt erop dat dit helpt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2003 21:42 #64575 door
Ruud, het lijkt erop dat je gelijk had. De benzine kwam uit het gaatje onder de aansluiting van de oingaande slang (achter het aluminium afdekplaatje). Heb de vlotterkamer goed schoongemaakt, vlotternaald eruit gehaald en alles doorgeblazen... Ik had dit onderweg ook al eens provisorisch gedaan, maar blijkbaar niet voldoende afdoende. Nu eens zien of het probleem nu helemaal verdwenen is!Allen bedankt voor jullie reacties!Marco (www.mijnamazone.tk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.