gasinstallatie ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2003 21:41 #55763 door
gasinstallatie ? is gemaakt door
Nieuw in Volvoland,Ik rij nu ongeveer twee maanden in een Volvo 144 Grand Luxe uit 1971. Twee kleine probleempjes met het “kachelventiel’ en de “remdruksensor” waren snel verholpen maar nu is er iets gebeurd waar ik geen verklaring voor heb. Misschien is er iemand die het verschijnsel herkent. De wagen rijdt op gas. Normaliter merk je dat de gastank leeg raakt door het niet meer willen accelereren van de wagen. Snel overschakelen op benzine en we rijden weer verder. Vandaag was het echter zo dat tijdens het accelereren (kick down), de heuvel op, zeer plotseling de gastoevoer het totaal af liet weten. Snel overschakelen op benzine en verder rijden leek in eerste instantie weer de oplossing te wezen echter met dat verschil dat er tijdens het accelereren een typerend geluid van onder de wagen vandaan kwam. Het geluid wat ik wil beschrijven als “een distributieketting die niet gespannen is” verdween onmiddellijk bij het loslaten van het gaspedaal. Natuurlijk enigszins bezorgd ben ik rustig naar huis gereden. Vervolgens ben ik eerst de gastank weer gaan vullen. Deze bleek niet leeg te zijn. Bij het wegrijden bij het tankstation, op benzine, behoort de auto na een bepaalde tijd over te schakelen op gas. Het omschakelen gebeurde ook, maar de wagen viel onmiddellijk weer stil (totaal geen gastoevoer). Bij nogmaals handmatig overschakelen van benzine op gas herhaalde dit verschijnsel zich. Ik ben vervolgens op benzine naar huis gereden. Thuis aangekomen heb ik de wagen gestopt en weer gestart (op benzine). Na een bepaalde tijd schakelde de toevoer weer over op gas en …..wonder boven wonder deze keer zonder problemen. Ik heb even met de wagen rondgereden en het typerende geluid was ook weer verdwenen.Wie kan er van dit verhaal iets maken?Met vriendelijke groet, Marcel Bilion.PS: Heeft iemand enig ideen of er op het internet schema’s rouleren van elektrische installaties van verschillende gasinstallaties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2003 08:09 #64595 door
Beantwoord door in topic gasinstallatie ?
Heeft dit misschien iets te maken met een bevroren verdamper? Of een spoeltje van één van de gasafsluiters die niet meer werkt zoals hij zou moeten? Een verklaring voor dat geluid geven kan ik je zo helaas niet.Succes ermee. Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2003 11:41 #64594 door
Beantwoord door in topic gasinstallatie ?
Hallo Marcel,Of je hebt de te weinig koelvloeistoef of de gasafsluiter is defect. Door te weinig koelvloeistof bevriest je inderdaad de verdamper. Ik denk dat het geluid gewoon er mee te maken heeft dat de de moter was afgeslagen. Verder zou ik het ook niet weten.Succes ermeeGroetenRob Stel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.