versleten naalden carburareur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2003 16:34 #55672 door
Omdat ik op gas rijdt in mijn 144 slijt de naald van de carburateur (stromberg)Ik heb wel eens gehoord dat je met een schroefje de zuiger bovenin vast kunt zetten.Heeft iemand hier ervaring mme en kan die mij vertellen hoe je dit doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2003 21:14 #64944 door
Beantwoord door in topic versleten naalden carburareur
het vastzetten van de naald is een optie, wil je dan op benzine rijden zal je eerst de naald weer los moeten schroeven.Een handiger manier is om boven in de stromberg een (ong. 1 centimeter onder de schroefdop) een nippel te monteren en via een vacuumslangetje en een electrisch afsluitertje deze te bedienen.Als je op gas rijdt zuigt het vacuum de zuiger in de carburateur omhoog waardoor de naald veel minder slijt.rij je op benzine heb je geen vacuum op de carburateur en werkt alles als vanouds.Heb dit systeem ruim 6 jaar en werkt perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2003 22:26 #64943 door
Beantwoord door in topic versleten naalden carburareur
Je kunt de elektrische afsluiter op een draad van het LPG-systeem aansluiten. Nu heb ik dit nog nooit onderzocht, maar waarschijnlijk wordt de LPG-afsluiter (bij mij zit die op de verdamper) geopend met een draad waar 12 V op staat zodra je het systeem op LPG zet. Als je nu voor het vacuum ook een afsluiter koopt die op 12 V werkt, dan heb je geen aparte schakelaar nodig. Iets dergelijks heb ik bij een collega-Amazon-eigenaar gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.