dubbele su monteren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 10:25 #55669 door
dubbele su monteren is gemaakt door
Wil de komende dagen besteden aan het monteren van dubbele SU's op mijn B-18 b, waar oorspronkelijk ook dubbele op zaten gemonteerd. Ik rijd op gas. Ben geen ervaren sleutelaar of zo. Welke grote problemen kan ik verwachten, of is het goed te doen?Ga trouwens de latere SU's met de toevoeging hif(/) monteren die naar mijn weten alleen op b20 zijn geleverd. Past dit b20 spruitstuk op mijn b18? Wat is het verschil tussen de eerdere en de later SU's? ZIjn dit betere/ grotere carb's dan de eerdere versie?groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 10:58 #64955 door
Beantwoord door in topic dubbele su monteren
Beste joost, <BR><BR>Het spruitstuk is hetzelfde, past dus. Zomaar andere SU`s monteren is niet zonder risico.<BR> Zijn bijvoorbeeld de sproeiernaalden en andere onderdelen van de carburateurs (demperveer enzo) afgestemd op het type nokkenas dat je erin het liggen?<BR> HIF is een aanduiding die op de Jet slaat. Een wat moderner typje. Wat is de typeaanduiding op het plaatje wat aan de vlotterkamer zit? Zou moeten beginnen met AUD... Dan kan ik het juiste type naald erbij zoeken. Bij HIF-carbs passen de BA.. en de BB.. serie naalden. (CUD1110 (gematigd vermogen) en CUD 1125 (hoger vermogen)) <BR><BR>Sowieso meldt het SU-boekje dat deze carbs werden toegepast op 144`s.<BR><BR> Een carburateur werkt voor elk type motor anders door de afstemming tussen de jet, de naalden, de veer van de zuiger, en nog meer onderdelen die in vele types en mten te krijgen zijn.<BR> Met al deze variabelen werd een op de motor en het gewenste vermogen aangepaste versie samengesteld. <BR><BR>succes ermee,<BR><BR>Jasper<BR><BR>PS het antwoord kan even op zich laten wachten helaas, ga zo op vakantie.Kijk vanuit La France nog wel een keertje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 11:22 #64954 door
Beantwoord door in topic dubbele su monteren
Mijn eigen ervaring van kort geleden laat weten dat met een moderne verdamper voor LPG (zonder vacuumleiding van het spruitstuk) zeker wat problemen geeft bij het afstellen. Tevens valt mij het verbruik wat tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 12:03 #64953 door
Beantwoord door in topic dubbele su monteren
bedankt voor jullie reactie. Ja, sproeiernaalden. Dat is voor mij een geheel nieuw veld. Misschien moet ik eerst maar eens kijken hoe de zaak loopt met de sproeiernaalden die gemonteerd zitten. Begrijp ik nu dat de keuze van spoeiernaald invloed heeft op het vermogen?over afstel problemen. Mijn verdamper heeft volgens mij geen vacuum slang. Dus wellicht is daar een probleem. Maar was het niet zo dat jouw problemen opgelost waren toen je die k&N filters er af haalde? Hoe vond je trouwens het effect op het vermogen van dubbele in plaats van enkele? groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 12:21 #64952 door
Beantwoord door in topic dubbele su monteren
ik heb er zelf geen ervaring mee, gas gebruik ik alleen om mee te koken, maar de beste carburateur voor gebruik met gas schijnt de Weber te zijn. Velen rijden er naar volle tevredenheid mee. Zie www.bccp.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 22:08 #64951 door
Beantwoord door in topic dubbele su monteren
De juiste sproeiernaald is van belang voor een efficient benzine/lucht-mengsel onder alle omstandigheden. Als je gebruikte HIF's hebt gekocht, zou ik sowieso nieuwe naalden en sproeiers monteren, vervolgens elke 30.000 km opnieuw. Het probleem is in jouw geval dat er geen referentie is, omdat B18 motoren nooit met dubbele HIF's werden gemonteerd en deze HIF's hebben andere ("spring loaded") sproeiernaalden dan de vaste (zonder veertje) exemplaren van de HS6 SU's die op de B18 zaten.Als je geluk hebt, is de B18 met jouw B20 carburateurs wellicht wel goed lopend te krijgen, echter het probleem is dat je niet eerder zekerheid hebt dat het daadwerkelijk ook allemaal 100% is voordat je op een rollentestbank bent geweest en dat kost een sloot geld. Bel maar eens met BCCP in Gramsbergen. Het is echter de enige ECHT GOEDE oplossing. Tenzij iemand je voor is geweest, dus wacht verdere reacties op je oproep nog maar even af... Desnoods herhalen in VCM. Wat betreft K&N filters: The best there is, echter helaas niet te gebruiken met LPG...GroetGert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2003 07:32 #64950 door
Beantwoord door in topic dubbele su monteren
Joost,Ik heb uiteindelijk mijn K&N's vervangen door een gesloten filterhuis voor dubbele carburateurs. Desondanks kostte het nog wat gevogel en afgestel voordat dit setje lekker op LPG loopt. Ik heb wel het idee dat het vermogen redelijkerwijs is toegenomen (een beetje evenredig met het verbruik denk ik), het gaat namelijk allemaal wat vlotter. Met mijn vorige Amazon (ook met dubbele carbs en LPG, maar wel met het oude type verdamper heb ik deze problemen nooit gehad. Gezien mijn huidige ervaringen zou ik nu ook niet zo snel meer adviseren om bij het rijden op LPG een setje dubbele carburateurs te monteren (het kost ook namelijk uiteindelijk een paar 100 Euro voor afstellen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.