sproeiernaald vervangen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2003 13:55 #55635
door
sproeiernaald vervangen is gemaakt door
Beste Volvovrienden,het ziet er naar uit dat ik de sproeiernaald van de auto moet gaan vervangen: gisteren nog de kleppen opnieuw gesteld (helemaal keurig) en de motor wil maar niet normaal draaien, start nauwelijks, tuft zwarte rook uit en de bougies zijn ook zwart van de as. Ik rijd voornamelijk op gas en de vorige eigenaar vertelde dat het dan waarschijnlijk tijd was voor een nieuwe naald. Is dit makkelijk te doen? Kan iemand mij de procedure uitleggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2003 15:32 #65069
door
Beantwoord door in topic sproeiernaald vervangen
Met alleen de naald vervangen ben je er waarschijnlijk niet. De naald is niet het enige dat slijt. De naald beweegt door de sproeier en die slijt dus ook. <br>Ik heb bij mijn carb vorig jaar ook de naald vervangen, maar dat bleek maar een tijdelijke deeloplossing. De motor loopt op benzine iets beter, en op lange afstanden was het verbruik alleszins redelijk (1:10-1:11, maar choken kan niet zonder de motor te verzuipen en stationair loopt die ook onregelmatig op benzine. <br>Als ik goed kijk kan ik zien dat de sproeier enigszins ovaal is gesleten. Revisie is dan de volgende stap.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2003 15:37 #65068
door
Beantwoord door in topic sproeiernaald vervangen
Oh ja, het vervangen is niet moeilijk. Het ging bij jou geloof ik om een Zenith-Stromberg. Dan schroef je de bovenkant van de kelk eraf. Dan kun je de zuiger er met membraan en al uit halen. Een klein schroefje/inbusboutje borgt de naald in de zuiger.<br>Bij het terugplaatsen van de zuiger erop letten dat de richting van de zuiger hetzelfde is. In het membraan zit aan één van de zijden aan de onderkant een klein nokje. Dat valt in een uitsparing van de onderzijde van de kelk. Als je daarop let kan het niet verkeerd.