lpg op de brandstofmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-08-2003 16:46 #55624 door
lpg op de brandstofmeter is gemaakt door
Het schijnt vreselijk eenvoudig te zijn om de brandstofmeter de inhoud van de lpgtank te laten lezen. Dit dmv het doortrekken het verbinden van de meter op de tankt met die in het dashboard... Wat nu als ik geen meter op mijn tank heb zitten? Betekent dit dat er dan geen sensor in zit? Of moet ik de juiste draad tepakken zien te krijgen? en zo ja, welke?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-08-2003 21:11 #65105 door
Beantwoord door in topic lpg op de brandstofmeter
Het metertje op de gastank kan met of zonder potmeter zijn uitgevoerd. Ik heb een LED-aanduiding bij de schakelaar zitten, dus de mijne heeft er eentje. Dat kun je ook zien aan het draadje dat eruit komt.<br>Als er nu eentje zonder in zit (geen draadje) zou je even bij een LPG-installatiebedrijf moeten informeren, maar ik denk dat het ding gewoon uitgewisseld kan worden zonder verder iets aan de tank te hoeven doen.<br>Over hoe verder aansluiten op de benzine-meter kan ik je niets vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2003 19:29 #65104 door
Beantwoord door in topic lpg op de brandstofmeter
Ik heb hem inderdaad op de benzine meter aangesloten. Alleen werkt de meter van de LPG tank net andersom --> tank leger weerstand hoger. Bij benzine --> tank leger weerstand lager (kan ook andersom zijn). Nu kun je er vast wel een electronische schakeling voor maken die het signaal omkeert. Maar ik ben wel happy zo.Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.