dubbele su gas aansluiting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 13:26 #55544 door
dubbele su gas aansluiting is gemaakt door
Hallo allemaal, Heb onlangs dubbele SU's gemonteerd i.p.v. enkele stromberg. Loopt allemaal prima op benzine. OP gas heb ik het nog niet geprobeerd. Heb namelijk de verdamper moeten verplaatsen en ben er nog niet helemaal uit hoe ik de zaak ga aansluiten. Mijn verdamper heeft twee aansluitingen. De mogelijheid bestaat dus om per carb. een aparte gasslang aan te sluiten. Mijn gasboer adviseert echter om maar een slang uit de verdamper te gebruiken en vervolgen die te splitsen. Op de manier heb je maar een stelsschroef en dit zou qua afstellen verreweg de voorkeur verdienen, aldus de gasboer ( mijn verdamper schijnt hiervoor groot genoeg te zijn) Wat is jullie mening hier over? Een of twee slangen? wat is beter? En met welke optie is de kans het grootst dat ik later ondanks lpg toch met open luchtfilters kan rijden? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen / opvattingen. groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 16:02 #65425 door
Beantwoord door in topic dubbele su gas aansluiting
Joost, ik heb zelf twee slangen en K&N's zonder problemen. De dubbele slang is moeilijker afstellen (eens per 10 jaar o.i.d). Dit is alleen de afstelling op toeren (2300 toeren, 0,5% CO o.i.d.). Voor de stationair afstelling maakt het niet uit, dat doe je met de stelschroef op de verdamper en daar is er maar één van. De dubbele uitvoering schijnt gemaakt te zijn om een soepelere pickup te hebben bij het filerijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.