uitlaatdiameter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2003 13:06 #55469 door
uitlaatdiameter is gemaakt door
Ik heb me wel eens afgevraagd waarom er op de Amazon een relatief kleine uitlaatdiameter zit. En dan met name het achterste stuk. <br>Nu weet ik niet of dat wel eens met opzet zou kunnen zijn, of dat de diameter toentertijd gewoon als een "educated guess" is uitgekozen door Volvo.<br>Maar het zou wel eens opzet kunnen zijn, want in een artikel genaamd "The truth about performance" uit Classic Cars editie okotber 2003 kwam ik de volgende passage tegen: <p>"A big-bore exhaust can sap power if the engine doesn't need it. The first issue of <i>Max Power</i> magazine tested aftermarket systems on a Peugeot 205 GTI, and none gave as much torque as Peugeot's original."<p>Nou maakt men hier overigens wel een fout door appels met peren te vergelijken, ook al is vermogen onlosmakelijk aan koppel en toerental verbonden. Een dikkere uitlaat betekent vaak meer vermogen, maar minder koppel (afhankelijk van de cilinderkop, nokkenas en gasfabriek).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2003 15:26 #65718 door
Beantwoord door in topic uitlaatdiameter
Een kleinere pijpdiameter aan het eind van de uitlaat is een goedkope manier om het geluid te dempen.Kijk eens op www.uitlaten.com Hier wordt ook een en ander uitgelegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2003 23:25 #65717 door
Beantwoord door in topic uitlaatdiameter
Wow, die lui krijgen wat zeldzaam spul over de vloer. En zeldzamer dan een Astan Martin Shooting Brake komen ze bijna niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.