lpg en lage toerentallen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 21:13 #55383 door
lpg en lage toerentallen is gemaakt door
Volvo vrienden,Ik heb een Amazone van 1967 welke voorzien is van een lpg installatie.Het volgende probleem doet zich voor.Vooral bij lage toerentallen bijv. langzaam rijden in de tweede versnelling en dan proberen te versnellen geeft een sputterende motor waarbij de auto met horten en stoten versnelt.Dit doet zich ook ,maar in iets mindere mate voor in de derde versnelling.Flink toeren maken in een lage versnelling en optrekken in de eerste versnelling geeft geen problemen.Ik heb het ''gasventiel''al verder open gedraaid maar bovenstaand euvel krijg ik niet verholpen.Verder rijdt de auto prima en het probleem doet zich niet voor indien we op benzine rijden.Wie weet er raad?Groet,Arnic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 23:28 #66097 door
Beantwoord door in topic lpg en lage toerentallen
LPG ontsteekt moeilijker dan benzine. Zorg voor een goede vette vonk aan de bougie. Een marginaal ontstekingssysteem is dus eerder geneigd bij LPG problemen te geven dan op benzine. Zeker als je je bedenkt dat lage toerentallen voor de conventionele opzet met puntjes en condensator lastig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-10-2003 07:56 #66096 door
Beantwoord door in topic lpg en lage toerentallen
Waarschijnlijk staat je gas-luchtmengsel niet goed.Dit kun je niet zelf stellen en moet je bij een LPG-installateur laten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2003 00:29 #66095 door
Beantwoord door in topic lpg en lage toerentallen
wss het mengsel als je hem iets rijker afstelt is het wss over. borgmoertje los en een kwartslag verder opendraaien, en borgmoertje weer vast.Het kan zijn dat je de stationair stelschroef dan iets moet trug regelen.Hij zal dan wss iets sneller op toeren komen.Als dit niet naar behoren werkt kan je nog een 1/4 slag verder draaien.Evt kan je nog wat rommelen door de luchtinlaat slang van je luchtfilter iets kleiner te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.