storing: slechte start op gas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2003 14:58 #55327 door
Ik heb het volgende probleem. M'n amazon start erg slecht op gas. Als de motor koud is en als de motor warm is zo mogelijk nog slechter. Op benzine doet hij het (zodra de benzine erheen gepompt is) direct.Er zit een nieuw type verdamper in.Is dat een kwestie van afstellen om hem weer beter te laten starten?Zo ja, wat, waar en hoe moet ik iets afstellen?Alvast bedankt voor de tipsGroeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2003 17:13 #66276 door
Beantwoord door in topic storing: slechte start op gas
Afstellen kun je het beste aan de LPG-installateur overlaten, dat komt erg nauw.Bij mij slaat de koude motor het best aan door de auto een paar keer op contact te zetten met ingetrapt gaspedaal. Daardoor komt er gas in het inlaatspruitstuk waardoor hij direct aanslaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2003 19:47 #66275 door
Beantwoord door in topic storing: slechte start op gas
Wat wel veeeeeel verschil maakt is de afstelling van je ontsteking. Rij zelf met een electronische Velleman-ontsteking aan boord en heb zodoende geen centje pijn meer, start altijd... Buiten dat doen goed gestelde klepjes, puntjes, contacthoek en vervroeging bij geregeld nazien wonderen voor het starten op gas, ook bij koud weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2003 10:42 #66274 door
Beantwoord door in topic storing: slechte start op gas
Deze laatste tip kan ik onderschrijven. Mijn b18 start een stuk beter op gas nu ik de contacthoek heb afgesteld. Ik heb wel eens gehoord dat gas een hoger spanning nodig heeft voordat het ontvlamd. Een betere contacthoekafstelling verhoogt denk ik de spanning die de bougie afgeeft. In ieder geval hielp het wel!groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2003 11:25 #66273 door
Beantwoord door in topic storing: slechte start op gas
Bedankt voor de tips,Ik zal dit weekend een multimeter en de stroboscoop ter hand nemen en de boel goed afstellen.Groeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.