choke blijft hangen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 13:10 #55297 door
choke blijft hangen is gemaakt door
Na het vervangen van naald en sproeierbuis blijft, bij het terugduwen van de kabel, de sproeierbuis omlaag staan. Insmeren met vet of met teflonolie helpt, maar niet lang. Heb de indruk dat het slangetje tussen sproeierbuis en "voorraadkamer met vlotter" te kort is!! Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing? Het betreft de voorste van de twee carburators (B18B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 16:34 #66404 door
Beantwoord door in topic choke blijft hangen
SU`s?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2003 08:17 #66403 door
Beantwoord door in topic choke blijft hangen
Ja, 2 SU's op een P1800 (1965)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2003 20:33 #66402 door
Beantwoord door in topic choke blijft hangen
Heb je met de sproeierbuis niet het geheel van de jet vervangen? Dacht dat dat als geheel verkocht werd... Volgens mijn SU-boekje hoort bij ieder type jet een eigen slangetje, geheel is gecodeerd met kleurbandjes. Weet echter niet of tussen de verschillende types jets het slangetje zelf van maat afwijkt, lijkt me gezien de constructie van het geheel niet het geval.<BR>Die jet/sproeierbuis dient soepeltjes op en neer te gaan als je de chokehandle op de carbs beweegt, zoniet dan kan vervuiling of te strak staan van de aansturende bewegende delen een oorzaak zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 09:19 #66401 door
Beantwoord door in topic choke blijft hangen
Ja, ik heb de volledige jet vervangen. Het klopt dat het lijkt alsof het slangetje te kort is. Ik heb gisteren ,als proef, even een elastiekje van de jet naar de luchtfilter toe gespannen en... alles werkt terug normaal, geen hapering meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.