benzine

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 21:13 #55290 door
benzine is gemaakt door
hallo ik heb nog een probleem,een waar ik gek van wordt,als tweede outo heb ik een 740 waarbij het volgende.als ik met een bijna lege tank thuis kom en de auto een paar dagen laat staan moet ik 10 tot15 liter benzine voeren voor hij benzine krijgt,dit heb ik al drie maal gehad,als ik door de brandstof toevoer blaas dan borrelt het niet,er zit echt geen benzine meer in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!wat is dit?er zit een slot op

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 22:40 #66424 door
Beantwoord door in topic benzine
Is je tank lek? Klopt je benzinemeter nog?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2003 08:13 #66423 door
Beantwoord door in topic benzine
Dit probleem heb ik een keer met een 240 gehad.Het schijnt dat tussen tank en brandstofpomp nog een extra pompje zit. een soort benzinetankpomp dus. Het onderste gedeelte van de benzinetank (dus de laatste 15 liter) bevindt zich onder het niveau van de brandstofpomp en moet dus "hulp" krijgen.Oplossing is nieuwe pomp of zorgen dat er altijd minstens 15 liter benzine in de tank zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 19:26 #66422 door
Beantwoord door in topic benzine
Han,klopt het dat als ik al rij die laatste 15 liter wel uit de tank gehaald word ,ik heb namenlijk wel eens 55 liter getankt,iets wat niet kan als er nog 15 liter in zit,hij rijd trouwens 1op6 of zo,is dit normaal?groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2003 08:24 #66421 door
Beantwoord door in topic benzine
Het zou me inderdaad niet verbazen dat als de motor eenmaal loopt ook zonder functionerende tankpomp het laatste restje de brandstofpomp zal kunnen bereiken.Misschien ontstaat een soort "communicerende vaten effect" of doet de tankpomp bij een lopende motor het nog net voldoende.Maar als de motor eenmaal uit is is het natuurlijk afgelopen.Een verbruik van 1 op 6 (op benzine?) lijkt mij veel te hoog. Mijn 240 verbruikte op benzine 1 op 9 tot 1 op 11 en op gas 1 op 7 tot 1 op 9.Maar zoals bekend is e.e.a. ook afhankelijk van rijstijl en belasting (caravan / aanhanger)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2003 21:18 #66420 door
Beantwoord door in topic benzine
Zet je probleem eens op het forum van de 700 vereniging forum.volvo700vereniging.nlgroet Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.