choke

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2003 19:43 #55203 door
choke is gemaakt door
ik heb een vraag,klopt het dat er bij op gas rijden ook een soort(automatische) choke op zit?voordat mijn carburateur werd gereviseerd liep hij bij koude motor meer toeren dan nu ,of is dit af te stellen,ik heb een su ,die man draaide toen aan de knop aan mijn gasregelaar of zo iets(dat ronde ding)groetjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2003 22:37 #66754 door
Beantwoord door in topic choke
Bij een eenvoudige gasinstallatie zoals in de Amazon wordt toegepast, zit meestal alleen een voorinspuiting, die gedurende 1 sec wat gas inspuit, om de start te vergemakkelijken.Waar de man aan gedraaid heeft zal wel de stationiar mengsel schroef zijn, waarmee je het mengsel kan verarmen of verrijken. Niet zomaar eraan draaien!Gebruik bij de start op gas gewoon de choke op het dashboard, die verhoogt het toerental zodat de motor niet afslaat, maar doet niets met het mengsel.Als de afstelling op benzine goed is, moet je aan de carburateur niets veranderen. Wel kan het toerental op gas iets aangepast worden met de mengselschroef op de verdamper, maar het is raadzaam om dat door een garage te laten doen, zodat de uitlaatgassen gemeten kunnen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2003 17:39 #66753 door
Beantwoord door in topic choke
<i>Gebruik bij de start op gas gewoon de choke op het dashboard, die verhoogt het toerental zodat de motor niet afslaat, maar doet niets met het mengsel. </i><p>Hoeft op LPG ook niet. Bij een koude motor condenseert een deel van de benzinedamp tegen inaatspruitstuk voordat die de verbrandingsruimte bereikt. Er blijft een te arm mengsel over. Met de choke compenseer je dat tekort totdat de temperatuur hoog genoeg is. Tevens compenseer je het energieverlies via de koude cilinderwanden met de choke.<p>Gas condenseert ook niet bij lagere temperaturen in het spruitstuk, daar heb je de choke dus niet voor nodig. Maar net als bij benzine is de choke nodig om het energieverlies (warmte) via de koude cilinderwanden op te vangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.