luchtinlaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2003 20:36 #55191 door
luchtinlaat is gemaakt door
In de luchtinlaat (waar de lucht het luchtfilter ingaat) is bij mijn amazon b20 lpg enkele carborateur een dop in geplaatst die er voor zorcht dat de luchtinlaat veel smaller is. <br><br>Vandaag heb ik de dop eruit gehaald en een slang van het luchtfilter naar de voorkant van de auto geplaatst. <br><br>De auto heeft nu totaal geen vermogen meer en raakt overhit.<br>Hoe zit dit bij de Volvo motoren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2003 21:59 #66789 door
Beantwoord door in topic luchtinlaat
Lijkt me dat je zonder die prop teveel lucht krijgt waardoor je mengsel te arm wordt. Door die "ongecontroleerde" verbranding wordt je motor te heet. Lijkt me toch een kwestie van combinatie luchtfilter/carburateur! Ik zou maar eens uitpluizen wordt er echt op hoort en wat er nu op zit.harry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 00:09 #66788 door
Beantwoord door in topic luchtinlaat
Helaas, op LPG zul je die vernauwing in de luchtinlaat toch echt nodig hebben! De LPG-installateur doet zoiets niet voor niets. En het zijn niet alleen Volvo-motoren waarbij dat moet, dat kan ik je verzekeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 10:19 #66787 door
Beantwoord door in topic luchtinlaat
ik denk niet dat er een vernauwing in MOET voor LPG, maar de huidige gasmengstukken hebben , om goed te werken, nu eenmaal een vernauwend effect. In mijn oude Zenith zat geen hedendaags mengstuk voor LPG, maar kwam het gas gewoon door een pijpje, dwars in/door de aanzuigbuis van de carb geschroefd,in de carb. Niets vernauwd dus, maar reed perfect, maar dat mag niet meer....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 11:44 #66786 door
Beantwoord door in topic luchtinlaat
Bij mijn B20A zit er tussen luchtfilter en carb een holle ring met gaatjes waar het gas de carb in kan. De binnendiameter van de ring is kleiner dan de mond van de carb. Tevens zat op het luchtfilter een vernauwende tuit.<br>Die tuit kan ik er in de zomer af halen, maar in de winter beter op zetten (koude lucht is dichter).<br>De luchtslang naar de grille is op LPG verboden. Een Wegenwachter die LPG-installateur geweest was wist mij te vertellen dat mèt slang op LPG de motor bij hogere snelheden letterlijkt wordt uitgeblazen bij gas loslaten.<p>Bij een 66 Mustang met Autolite carburateur (downdraught-type) werd het gas vrij lomp met twee schuin afgezaagde buisjes via de zijkant in de mengkamer ("throat") gebracht. Maar ook die auto had een vernauwing in de luchtfilteraanvoer zitten. Op zich was die vernauwing niet nodig.......totdat we het oude nogal dichtzittende luchtfilter gingen vervangen. Toen moest de motor helemaal opnieuw afgesteld worden om hem te kunnen laten lopen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.