lpg-probleem van robert

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2003 23:46 #55190 door
lpg-probleem van robert is gemaakt door
Nu pas zag ik een bericht van ca. 5 weken oud op het Brickboard-forum (USA) van Robert (NL) over een LPG-probleem met zijn opgevoerde motor, waar o.a. een K&N-luchtfilter op zit.De oplossing is het K&N filter vervangen door een minder open filter, bv. van papier, met passende behuizing. Helaas valt zo'n K&N filter, dat op benzine absoluut ideaal is, niet goed te gebruiken met de meeste soorten LPG-installaties. Dat is wrang, want het kost pk's, maar het is niet anders. Robert, was je daar inmiddels al achter en heb je het kunnen verhelpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 00:11 #66792 door
Beantwoord door in topic lpg-probleem van robert
Zelfde antwoord als op het bericht hier direct voor: op LPG heb je (helaas) een luchtdoorstroomvernauwing nodig. K&N-filters doen juist het tegenovergestelde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 04:04 #66791 door
Beantwoord door in topic lpg-probleem van robert
Dit is zeker het geval met wat oudere motoren. Ik heb recent op de 123GT van mijn broer de K&Ns vervangen voor zon "brood". Flex slang er op en naar het voorraam laten wijzen, zodat er geen hinder word ondervonden door rijwind. Niet de meest elegante oplossing. Echter de 123 is nu stationair op 800 mooi af te stellen(lager kan ook). Voor heen was 1000RPM het absolute minimum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 18:09 #66790 door
Beantwoord door in topic lpg-probleem van robert
LPG en K&N`S kan wel, mits je een vernauwing hebt in de inlaat. Jammer alleen dat de K&N`s dan alleen nog voor de sier en lange levensduur geplaatst zijn. Is er nou geen manier om bij rijden op benzien die vernauwingen te elimineren, desnoods met een bijpass? Dan heb je tenminste wat betreft vermogen nog wat aan die mooie glimmertjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.