uitlaatrecirculatiesysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 14:35 #55178 door
uitlaatrecirculatiesysteem is gemaakt door
Dit jaar een B20F-blok aangeschaft, afkomstig uit een platgereden 145. Deze motor ben ik bezig in mijn 444 (1952) te bouwen. Onder het thermostaathuis zat een onderdeel dat ik heb verwijderd omdat ik het niet nodig heb. Volgens de onderdelen-cd-rom betreft het een 'auxiliary air slide' en maakt het deel uit van het 'uitlaatrecirculatiesysteem'. Het ding doet iets met koelwater, maar wat precies? Zal ongetwijfeld hebben te maken met USA-emissie-eisen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 18:54 #66833 door
Beantwoord door in topic uitlaatrecirculatiesysteem
auxiliary air heeft te maken met het stationair toerental, waarschijnlijk zat er onder het thermostaathuis een temperatuurvoeler, om het toerental te verhogen bij lage motortemperatuur. Ik kan eigenlijk moeilijk geloven dat men in die tijd al uitlaatgasrecirculatie had...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 22:06 #66832 door
Beantwoord door in topic uitlaatrecirculatiesysteem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 22:14 #66831 door
Beantwoord door in topic uitlaatrecirculatiesysteem
het is een voeler die een klep bedient die wat extra lucht geeft bij een koude start (en er wordt natuurlijk ook extra benzine geinjecteerd).dit heb ik gevonden in de haynes manual blz. 76. ben je DE gert vegter uit klassiek en techniek?groeten,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 17:56 #66830 door
Beantwoord door in topic uitlaatrecirculatiesysteem
He Gert,als je het injectie systeem weer wil monteren moet je het onderdeel weer monteren, dit is alleen een luchtomloopklep bij koude motor en heeft niets te maken met emissie. Die klep zit nl. ergens anders. Maar ik vermoed dat jij carburateurs gaat monteren, en dan kan deze klep wegblijven. Je moet dan ook de injector gaten afdichten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 19:49 #66829 door
Beantwoord door in topic uitlaatrecirculatiesysteem
Inderdaad ga ik twee SU HIF6 carburateurs gebruiken. De injectorgaten waren al dichtgeplugd, want in de 145 waar het blok uit komt, zat er een Zenith Stromberg op."Ben je DE gert vegter uit klassiek en techniek?"Eenendezelfde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.