gastank verwijderen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2004 16:19 #55150 door
gastank verwijderen is gemaakt door
Hallo! Ten eerste natuurlijk de beste wensen voor 2004! Ik ben bezig om het roestprobleem van mijn P1800 aan te pakken. Hiervoor wil ik aan de achterkant op een aantal plaatsen stukken in gaan lassen. Om dit goed te kunnen doen wil ik m'n benzinetank en de in de achterbak gemonteerde gastank verwijderen. Kan dit makkelijk gedaan worden. De benzinetank geloof ik wel, daar kom ik wel uit. Maar de gastank..., is dit dichtdraaien van de tank, en dan loskoppelen (de slangen losmaken)? Het nadeel is dat de tank nog halfvol is, ik kan 'm niet leegrijden, want de APK is verlopen... Of zal ik het bij de garage laten doen? Iemand ervaringen? Alvast bedankt voor de reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2004 16:34 #66916 door
Beantwoord door in topic gastank verwijderen
Hallo Jacco, Ten eerste hierbij alle forum bezoekers ook de beste wensen gewenst.Wat betreft de gastank, de vulslang kan bij de tank losgekoppeld worden, er zit nl een terugslagklep in de gastank gemonteerd.Er zal wat gas ontsnappen wat nog in de slang zit dus geen vuur in de buurt houden.De koperen leiding die naar voren gaat is verbonden met een elektrische afsluiter op de tank.Dus ook deze slang is los te koppelen zonder dat de gehele tank leeg loopt.Ook zal nu het gas wat nog in de leiding zit ontsnappen dus het liefst buiten zonder vuur in de buurt.succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2004 22:34 #66915 door
Beantwoord door in topic gastank verwijderen
ik heb tijdens de restauratie van mijn combi de tank ook verwijderd, dat gaat prima, maar je moet wel goed ventileren als je de aansluitingen loshaalt ( de tank is en blijft afgesloten en gaat pas open als je het contact aanzet)terwijl je de aansluitingen loshaalt zal er dus gas ontsnappen ( zowel bij de vulslang als bij de leiding naar de verdamper) maar dit is over zodra de druk van de leidingen af is.sucses,Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2004 10:35 #66914 door
Beantwoord door in topic gastank verwijderen
Eventueel kan je met lopende motor de bedrading van de magneetklep op de gastank los nemen, dan is (na afslaan van de motor) de leiding naar de motor ook nog leeg.Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2004 11:33 #66913 door
Beantwoord door in topic gastank verwijderen
Bedankt voor de tips! Ik heb afgelopen zaterdag de boel losgehaald, gewoon losdraaien en wachten tot het gas weg is. Ik had de tip van de draaiende motor nog niet gezien en die dus niet gebruikt. Er komt trouwens nog best wel veel (vloeibaar) gas uit zeg... Maar hij is eruit... en nu aan het lassen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.