gas onder auto plaatsen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2004 19:18 #54957 door
gas onder auto plaatsen is gemaakt door
Heb 145 met gastank achter de bank. Wil deze onderplaatsen. Kan dit en welke maat tank past en/of is er een betere oplossing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2004 19:40 #67644 door
Beantwoord door in topic gas onder auto plaatsen
Hoi Ger, onder een 145 past een 48 liter astank, welke diameter weet ik niet precies (denk 30 of 32). Bij GMS in Alkmaar zijn er complete onderbouwsets te krijgen met aangepaste benzinetank. Nog niet eens zo duur; daar kun je zelf niet voor prutsen. Eventueel kan ik die wel voor je verzorgen; ik werk bij een LPG inbouwstation met goede connecties met GMS. Ik hoor het wel. Trouwens, je zou toch nog langskomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2004 20:15 #67643 door
Beantwoord door in topic gas onder auto plaatsen
Zelf "prutsen" kan toch de moeite zijn! Ik heb een losse 145 tank waar ik de bovenschaal af ga zagen. Na deze bodem gemonteerd te hebben past volgens mijn meting een 60L tank! In de gigantische ruimte die overblijft plaats ik een kleine benzinetank van b.v. Vetus zoals bij botenzaken te koop is. Dan heb ik tenminste een fatsoenlijke actieradius. Totale kosten met gebruikte materialen minder dan 100 euro.Groeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2004 20:28 #67642 door
Beantwoord door in topic gas onder auto plaatsen
Lijkt mij de mooiste oplossing voor mijn probleem met de tank. Heb nog een opmerking hierover. Lijkt mij dat de tank gedeeld in tweeen veel van zijn oorspronkelijke kracht kwijt is door het delen. Met andere woorden dat de plaatdikte van de benzinetank niet groot genoeg is om de lpg tank en bevestiging daarvan te kunnen dragen. Misschien dat een plaatconstructie van minimaal 3 a 4 mm dikte verstandiger zou zijn met het oog op de veiligheid en de deugdelijke bevestiging van de lpg tank. Zal er maar uit vallen na jaren trillen en meestal optredende metaalmoeheid met de plaatdikte van de gedeelde benzinetank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2004 20:49 #67641 door
Beantwoord door in topic gas onder auto plaatsen
Hallo Ger,Dit sterkteverlies speelt geen rol! In de huidige situatie heb ik een "twin-tank" (twee piepkleine van 20L) boven de brandstoftank. Het frame hiervoor echter zit vast aan de "balken" aan de zijkant van de ruimte. Ook de te plaatsen 60L tank komt in een frame te hangen aan de beide langsbalken. De onderschaal van de tank dient dus alleen om het "gat" van onderen af te dichten.Groeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 08:13 #67640 door
Beantwoord door in topic gas onder auto plaatsen
Sorry maar ging door je eerste berichtje uit van het plaatsen zonder meer op de tankbodem.Dit is inderdaad goede oplossing en zal dit ook gaan toepassen als ik de tank ga veranderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.