gaspedaal "kwijt"

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2004 09:56 #54926 door
gaspedaal "kwijt" is gemaakt door
Gister een paar keer stilgestaan omdat ik mijn gas "kwijt was". Moet natuurlijk in de spits gebeuren midden in A'dam. Oorzaak was de verticale stang in het motorcompartiment. Sorry, ik weet de officiele naam niet. Stangetje loopt via twee kogelgewrichtjes naar horizontale stang van carburateur. Bovenste gewrichtje hangt los. Na 3 keer stilstaan en verbrande vingers, toch maar provisorisch vastgezet met een stukje installatiedraad. Vraag: wat moet het kogelgewrichtje officieel borgen? Wat is de naam van dat onderdeel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2004 10:30 #67769 door
Beantwoord door in topic gaspedaal "kwijt"
de kogelgewrichtjes worden geborgd met een heel klein klemmetje/veertje. de naam weet ik zo niet, het onderdelenboek -zo gauw niet bij de hand- zal uitsluitsel geven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2004 11:18 #67768 door
Beantwoord door in topic gaspedaal "kwijt"
Als het goed is, zitten er achter het kogelgewricht twee gaatjes in de kop waardoor je een dun pinnetje (speld) kunt steken. Hierdoor is het geborgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2004 11:27 #67767 door
Beantwoord door in topic gaspedaal "kwijt"
Is als tussenoplossing goed te buigen uit een draadje verenstaal ca 0.5-0.6 mm .Recht stukje ca. 8 mm en dan haaks daarop driekwart rond het stangetje. Stevige balpenveertjes zijn meestal de juiste dikte.Mail anders even je adres, ik heb er nog wel een paar liggen voor je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2004 11:31 #67766 door
Beantwoord door in topic gaspedaal "kwijt"
op mailadres: jaspers@tiscali.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2004 13:29 #67765 door
Beantwoord door in topic gaspedaal "kwijt"
Dank voor alle hulp, dank ook voor het aanvbod Jasper. Met een koude motor is het toch prettiger werken. Ik heb zelfs nog zo'n ringetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.