gasinlaat stromberg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 12:53 #54915 door
gasinlaat stromberg is gemaakt door
De gasinlaat van een Stromberg 175 CD2 welke tussen de carburateur en het luchtfilter komt, kan er op twee manieren op, te weten met de venturi in de carburateur (naar beneden gericht) of met de venturi omhoog (het luchtfilter in). Wie kan mij hierop het juiste antwoord geven?Ook zijn er meerdere manieren om de gas(buiten) vulling op een nette manier weg te werken. Tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 13:52 #67800 door
Beantwoord door in topic gasinlaat stromberg
hoe de gasinlaat in de carburateur geinstalleerd behoort te worden is mij niet bekend. Wel weet ik dat de allermooiste manier om de gasvulling van een amazon sedan (gaat het om een amazon trouwens?) achter de reflector is. De reflector vast monteren op de auto, het glaasje hiervan los maken, daar de afsluitdop in plaatsen en een rubberring tussen het glaasje en het reflectorhuis te plaatsen zodat het makkelijk wil draaien. Als het om een amazon combi gaat dan kan het zwarte klepje gewoon onder de benzine dop, naast de bumper geplaatst worden, vooral bij donkere kleuren valt dit bijna niet op. Als het om een 142 of 144 gaat is de mooiste manier om het achter de kentekenplaat te doen, en deze te laten scharnieren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 14:21 #67799 door
Beantwoord door in topic gasinlaat stromberg
De venturi van het gasmengstuk moet in de carburateur wijzen, niet in het luchtfilter. Zo creer je een vernauwing en dus een onderdruk waardoor het gas meegezogen wordt met de langsstromende lucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-03-2004 22:19 #67798 door
Beantwoord door in topic gasinlaat stromberg
het betreft een amazon sedan en ik moet eigenlijk een nieuw type buitenvulling met zo'n plat dekseltje wegwerken. Als je het dekseltje loshaalt moet je in de achterliggende aansluiting een losse adapter schroeven voor de vulslang. Ik zat zelf ook al aan de reflector te denken maar ik moet even een manier hebben om de reflector op de achterliggende aansluiting te bevestigen. De hele auto is net gespoten, een paar gaatjes boren in de auto om het refl. huis vast te maken is geen ramp en waarsch. moet dit huis ook opnieuw gespoten worden maar dan moet het wel ophouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2004 13:06 #67797 door
Beantwoord door in topic gasinlaat stromberg
het platte dekseltje monteer je in het midden van je reflectorhuisje zeg maar, je draait de adapter er permanent op, en haalt bij een benzinestation, of garage een afsluitdop voor een moderne auto. deze plak je met een montagekit op het reflectorglaasje, precies zo, dat je na een kwart slag draaien de juiste positie van het glaasje moet bereiken. compleet onzichtbaar voor mensen die het niet weten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 18:40 #67796 door
Beantwoord door in topic gasinlaat stromberg
dat was de vraag helemaal niet sufferd de vraag was hoe je het gasstuk bevestigd. als jij persee je verhaal kwijt wilt over hoe geweldig jij je gasaansluiting hebt bevestigd (gaaaaap die truc is al jaaaren bekend) doe dat dan effe lekker ergens anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.