su lek

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2004 16:17 #54914 door
su lek is gemaakt door
Recentelijk nog iemand aangeraden om nooit met lekke carburateurs te rijden en wat denk je wat! Op weg naar de Nachtrit een sterke benzinelucht, meteen bij de pomp gestopt, de benzine spoot vanuit beide SU's zo op mijn spruitstuk... Naar huis gesleept en vanmorgen gekeken, NIETS AAN DE HAND!? Heel erg vreemd, er lijkt nu niets aan de hand te zijn. Kan het zijn dat de vlotter is blijven hangen?Met vriendelijke groetBart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2004 16:53 #67809 door
Beantwoord door in topic su lek
<p>Bij een SU wil dit wel eens voorkomen als een vuiltje in de benzine de vlotternaald parten speelt. Een paar ferme tikken tegen de vlotterkamer is meestal de remedie. Je kunt de risico's hierop verkleinen door het aanbrengen van een benzinefilter en/of het vervangen van de vlotternaald door een exemplaar met een teflon ("viton") puntje. <p>Overigens constateer ik dat ondanks het lekken van de benzine op het spruitstuk je auto niet in brand is gevlogen... Zoals je dus heb gemerkt valt het met dat risico nog wel iets mee.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2004 00:27 #67808 door
totdat er genoeg benzinewalm gevormd is onder je motorkap, bij een stoplicht bijvoorbeeld, en je ziet een grote boem.Het risico is mij te hoog, checken dus.<BR>Check toch ook even de aansluiting van de jetslangetjes onderaan de vlotterkamer.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2004 13:24 #67807 door
<p> Natuurlijk is er sprake van een risico, maar dat moet je wel in de juiste proporties zien. Het is niet zo dat rechtstreeks contact van benzine en een uitlaatspruitstuk altijd en direct brand tot gevolg heeft (gelukkig maar). Vanzelfsprekend neemt dat niet weg dat je het zoveel mogelijk moet zien te voorkomen (safety first). Als de carburateurs boven de verdeler zouden hangen, om maar eens een voorbeeld te noemen, zou bij lekkage het risico op brand echter een stuk groter zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2004 21:04 #67806 door
Nou is mijn huis in November afgebrand, dus ik ben wat voorzichtiger met vuur!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2004 21:27 #67805 door
<p>Shit, daar ik mij iets bij voorstellen. Gelukkig dat je Volvo niet in dat huis stond! Veel sterkte gewenst.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2004 19:39 #67804 door
SU's willen inderdaad nog weleens overlopen door een vlotternaald die niet goed afsluit. Een filter (voor de benzinepomp) zal het vuil tegenhouden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2004 20:55 #67803 door
Hij stond indd voor de deur?!Maak jezelf bekend "."!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2004 18:47 #67802 door
benzine in je motorruimte kan echt geen kwaad hoor. er zal toch eerst een vlammetje aan te pas moeten komen om de boel te ontsteken. ik heb wel eens mijn motor van de amazon overspoeld met benzine om hem af te koelen. de bougiekabels hingen namelijk slap van de hitte (zonder koelvloeistof te lang doorgereden)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #67801 door
Als ik het me goed kan herineren stond die voor het huis (studentenhuis in Maastricht?)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD