brandstofmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 20:03 #54885 door
brandstofmeter is gemaakt door
Op deze site www.hukebasart.nl/duobrandstofmeter.html wordt een systeem aangeboden om van je standaard brandstofmeter een gecombineerde te maken zodat wanneer je op gas rijdt dit ook wordt aangegeven. Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 20:09 #67881 door
Beantwoord door in topic brandstofmeter
Heste JohnIk heb het aangeschaft bij Huke en het werkt perfect. Staat de schakelaar op Gas dan geeft hij keurig het gas aan en staat ie op benzine dan doet ie het ook perfect Zet je het contact aan en wacht je even dan klapt de gasklep dicht en wijst hij dus de benzinestand aan. De handleiding is duidelijk en binnen een half uur te installeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 20:44 #67880 door
Beantwoord door in topic brandstofmeter
Nog een vraagje van mij: Past dit metertje op alle gasinstallatie`s? Het lijkt mij namelijk ook wel makkelijk, ik durf nooit uit te proberen hoeveel mijn auto eigenlijk kan rijden op een tankje. Ter infp: Ik heb onderbouwtank met twee cilinders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 21:17 #67879 door
Beantwoord door in topic brandstofmeter
Op de gastank zit een metertje dat in procenten grofweg een indicatie geeft. Als het metertje voorzien is van een potmeter kan die gebruikt worden voor een grove aanduiding van de hoeveelheid gas. Mijn ervaring is dat het metertje al laag staat terwijl ik nog 50-75 km mee kan rijden. Na het tanken zet ik de dagteller op 0 en als ik 230 km overschreden heb ga ik tanken. Ik kan tot ong. 275 km rijden op één gasvulling (45 l-tank, theoretisch dus 36 l gas, in de praktijk 34-35 l). Dit werkt veel zekerder dan vertrouwen op een meter.<br>Ik weet overigens niet hoe het zit met twee gastanks. Worden beide tank simultaan geleegd, of juist eerst de ene en dan de andere? Alleen in het eerste geval heb je iets aan een aanduiding op de benzinemeter.<br>En waarom durf je niet het gas op te rijden? Je hebt toch ook benzine? En je moet toch regelmatig stukjes op benzine rijden om ervoor te zorgen dat ook dat goed blijft werken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 21:46 #67878 door
Beantwoord door in topic brandstofmeter
De reden dat ik graag via een meter de gasthoeveelheid zie is dat ik nogal wisselend veel stads en dan weer veel snelweg kilometers rijdt. En dus varieert het aantal te rijden kilometers per volle tank aanzienlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 23:23 #67877 door
Beantwoord door in topic brandstofmeter
Nog even reagerend op het vorige bericht aan mij gericht:Ik weet niet precies hoe groot mijn tank is, ik tank voor de zekerheid altijd met 250 km, maar dat is dus 2-3 keer per week bij de pomp ( ik rij 90 km per dag ). De auto rijdt perfect op benzine, alleen het rijdens overschakelen verdomd hij (ik vind mijn amazon combi toch wel de grote broer van de amazon sedan, die ik als vrouwelijk aanspreek) Waar ik dus bang voor ben ik, dat ik es op de snelweg rijdt en m`n gas op is. De tank leegt zich volgens mij wel 'simultaan' er zijn gewoon enkele verbindingspijpjes tussen de ene en de andere cilinder. Als ik eens tijd over heb, dan koop ik vast eens een setje en ga ik het metertje ombouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 16:59 #67876 door
Beantwoord door in topic brandstofmeter
Heb zelf een gas/benzine schakelaar met ledjes ter indicatie van de hoeveelheid gas in de tank....werkt naar mijn idee nog beter. Heb (dat moet je dus wel proberen)als hij op rood springt nog 40 kilometer te rijden. Gebruik mijn dagteller ernaast om een gemiddeld gebruik te berekenen. Zo'n schakelaar kost iets meer, maar dan heb je ook wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2004 16:56 #67875 door
Beantwoord door in topic brandstofmeter
Op mijn gastank zit geen metertje die de inhoud weergeeft. Kan ik een dergelijk metertje regens kopen of past dit op elke tank?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.