metertje op lpg tank

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2004 18:45 #54829 door
metertje op lpg tank is gemaakt door
Hoe betrouwbaar is het metertje op de lpg tank zelf? Ik neem aan dat het metertje met 80 procent de maximum vulling bedoeld, daarna is het namelijk rood. Ik heb nu namelijk 210 gereden, dan staat is tussen de 45 en 50 procent in, het zal waarschijnlijk 23 liter lpg zijn wat er al doorheen is. Maar dan gelijk mijn tweede vraag: hoe groot is de onderbouwtank (twee cilinders met behoud van originele benzinetank)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2004 20:59 #68097 door
Beantwoord door in topic metertje op lpg tank
Vraag 1: niet beter dan de benzine-meter, waarschijnlijk zelfs minder nauwkeurig. Km-standen bijhouden dus.<br>Vraag 2: de volledige inhoud van de tank staat onder de alu afdekkap ingeslagen. 80% daarvan is dus de vul-capaciteit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2004 08:36 #68096 door
Beantwoord door in topic metertje op lpg tank
De LPG meters zijn in de regel -ook bij moderne auto's- niet heel nauwkeurig. Zal wel te maken hebben met de aard van het (vloeibare) gas? Misschien kan een kenner er meer over vertellen. In ieder geval houd ik zelf ook de km standen bij (heb zo'n metertje op de schakelaar met groene en 1 rood LEDje).<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2004 18:10 #68095 door
Beantwoord door in topic metertje op lpg tank
80% is de hoeveelheid die erin mag afgeleid van de opgegeven bruto inhoud die in de tank staat.De losse meter die rechtstreeks op de tank zit is meestal redelijk nauwkeurig.Indien je een elctronische aan wijzing wil kan er een opnemer voor in de plaats worden gezet die gekoppelt is aan bv een ledbalkje of een schakeling rechtstreks naar je orginale mtr.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.